Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Maria Blicker - 17 oktober 2011 10:06

Tjenamors alla Bloggläsare!

Hoppas ni mår bra?Här mår vi 

bra i alla fall,än har vi inga förkylningar

och inte några sjukdommar heller för den delen.

Även om hösten brukar ge förkylningar,så här har 

vi klarat oss ännu,Peppar peppar,så det känns skönt

i alla fall.


Måndag och ny vecka igen,får se vad den kommer att 

föra med sig?blir nog regn i alla fall i veckan,har sett via 

Tv:n att det skall komma regn.Usch och fy!Kan inte påstå

att jag är sådär vidare förtjust i regnet,det kan jag inte säga

men vi kan ju inte styra vädret så det är väl bara att följa med 

vad det än blir?Så är det ju faktiskt.



Just nu när jag tittar ut genom fönstret så ser jag att det är 

lite grådimmigt ute(kl:10:26.)men får se hur vädret utvecklar sig 

här under dagen?Blir intressant att se...Nu är simon i skolan igen och 

Lennart jobbar.Jag skall ge mig ut sedan och hämta lite ved till kaminen här

tänkte jag så det blir lite värme igen,kanske ger mig på att baka lite vanilj-

bullar.Det var ett bra tag sedan.Dom är så goda tycker jag.Vaniljbullar är 

aldrig fel...Inte så svåra att göra heller för den delen.


Nu över till lite Gåtor med Svar och lite Roliga Historier.Idag blir det bara

5 st Historier,men det får duga,det också,men först över till Gåtorna.Första 

Gåtan kommer här.Håll till Godo.Mycket Nöje!


1)Vad är en glad katt?

SVAR:Miss-nöjd.


2)Vems arbete ser alla ner på?

SVAR:Golvläggarens.


3)Vilken person har drömmar som verklighet?

SVAR:Konditorn.


4)Vad gjorde spådamen när hon fick sparken?

SVAR:Hon började på ny kula.


5)Varför fick muraren sparken?

SVAR:Man hade inte bruk för honom.


6)Vad kallas en elefant som är snygg?

SVAR:Elegant.


7)Vad sade paraplyerna till varandra

när de såg en käpp?

SVAR:Kolla,en nudist.


8)Vad är motsatsen till kommité?

SVAR:Kom i kaffe.


9)Vad heter Kinas bästa bedragare?

SVAR:Foo Ling You.


10)Vem har många strökunder?


SVAR:Sockerbolaget.


Det var sista Gåtan.Nu till dom 5 Historierna.Håll till Godo.

Mycket Nöje!


1)Bonden Egon gick en dag och 

besökte sin granne och Kollega Olle:

-Vad vill du?frågade Olle.

-Jag vill bara låna 2 hinkar med vatten.

-Men du har ju en egen brunn.

-Ja,men frun har trillat i,och tyvärr så 

räcker bara vattnet i brunnen upp till hakan på henne.


2)En byggnadsarbetare långt från hemorten sitter och 

tittar på ett fotografi.Hans kompis frågar:

-Är det ett foto av din fru?

-Ja.

-Börjar du få hemlängtan?

-Ja,men tittar jag ett tag till så går det över.


3)Polisen till de manliga vittnet:

-Varför gjorde du inte något när kvinnan tog 

pengarna ur fickan på den sovande mannen i 

tågkupén?

-Jag trodde att de var gifta...


4)-Varför misslyckas alltid norrmännen

med att baka födelsedags tårtor?

-Stearinljusen smälter i ugnen.


5)En Svensk hare var precis vid den norska gränsen,

då en norsk hare dök upp på flykt in i Sverige.

-Varför har du så brottom?

-Det är älgjakt i Norge.

-Men du är ju inte en älg?

-Nej,men säg det till norrmännen.


Det var dagens sista Historia.Gillade ni dom?Hoppas det?

Nu över till Dagens Namnsdag som kommer här:


Dagens Namnsdag är:Antonio,Toini.

Grattis till er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna dimmiga Måndags-

förmiddag.Hoppas att det försvinner under dagen?Nu har inte barnen 

så långt kvar i skolan innan dom får sitt Höstlov som är vecka:44.

Det väntar simon på,men han får allt vänta ett tag till,det är ju inte 

riktigt ännu.Nu tänkte jag ta och logga ut,men säger som jag brukar 

göra när jag slutar...


Nu får ni ha en fortsatt bra Måndag alla som läser detta.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...MARIA B.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards