Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Maria Blicker - 6 oktober 2011 11:06

Hej på er! Måste bara börja inlägget med att 

tala om att i morse när jag skulle följa simon till 

Bussen så var det riktigt oväder(busväder rent ut sagt)

regnade och blåste,det blåste inte bara lite,det var storm,

Var riktigt svårt att gå i mellanåt.Fy skjutton säger jag,fy 

Bubblan.Var inte alls något roligt väder.Simon tyckte heller 

inte om det,han gick med paraply.Mitt gick sönder under blåsten,

så det blev till att ge sig under simons paraply.Hans var helt.

Tur vi hade Två,annars hade jag blivit genomvåt,så som de regnade.


Från busväder till något annat som våran ved.Nu kan jag tala om att nu är

den ÄNTLIGEN inne,fick in sista igår,så nu är den under tak.Nu kan det gärna 

bli kallt.Det gör inget nu,så det känns skönt,men det tog tid.Vi hade 10 stycken 

rätt stora säckar med ved,som vi köppt genom grannen.Det är ett jätte bra system.

Funkar Kanonbra.Idag skall simon och skolan i Öxabäck,ha lite Friskis.Har skickat med simon lite gympa kläder.Dom har ju en Hälsovecka nu 2 veckor frammåt,med lite allt möjligt som har med hälsan att göra.Det är jätte bra.Dom skall ju gå eller 

cykla minst 500 meter,så simon går ju nu varje morgon till bussen.


Nu från detta till Lite Historier och Gåtor+Svar.Nu har jag letat lite här på nätet igen.Så ni som vill Följer med till nästa rad,för nu drar jag igång dom.Håll till Godo.Trevlig Läsning!


1)På natten kommer de utan att hämta.

På dagen de försvinner utan att vara stulen.

Vilka är de?

SVAR:Stjärnorna.


2)Det fanns ett grönt hus.Inne i det gröna huset

finns ett vitt hus.Inne i det vita huset fanns ett rött hus.

Inne i rött hus fanns det massor av bebisar.Vad är det?

SVAR:En vattenmelon.


3)Den person som gör den säljer den.

Den person som köper den använder den aldrig

och den person som använder det inte vet att det är.

Vad är det?

SVAR:En kista.


4)Vad händer när du kastar en gul sten 

i en lila ström?

SVAR:Det gör ett plask.


5)Säg mitt namn och jag försvinner.Vad är jag?

SVAR:Tystnad.


6)Kungar och Drottningar kan klamra sig

fast vid makten och The Jester har fått sitt

samtal,men som ni alla kan upptäcka,den 

gemensamma en högre rang än dem alla?

SVAR:Ett ess.(i en kortlek.)


7)Mjuk och skär är min hud.

Jag får min tillväxt i lera.Jag är 

farlig så mycket söt.För om du inte är

försiktig,drar jag blod?

SVAR:En tagg.


8)Ju mer du tar,ju mer lämnar du bakom dig.

SVAR:Fotsteg.


9)Jag är lättare än luft,men en miljon människor 

kan inte lyfta mig.Vad är jag?

SVAR:En bubbla.


10)Vikt i min mage,

träd på min rygg,

spikar på mina revben,

fötter jag saknar.

SVAR:Ett skepp.


Det var Gåtorna.Nu blir det lite Roliga Historier.Håll till Godo.

Trevlig Läsning!


1)Dotter säger till sin pappa:

-Pappa,pappa.Mjölken går ut i morgon.

-Men lås dörren då.


2)Dagisfröken frågade lille johan

vad hans mor heter?

-Mamma,svarar Johan.

-Ja,men vad säger din pappa?

-Satmara.


3)Mormor sa till Kalle:

-Åh,vad du är smutsig kalle,gå 

och tävtta dig.

Då svarar Kalle:

-Du då mormor?Du måste stryka dig.


4)-Se upp för trappan?

-Vilken trapppppppppa.


5)-Om jag kommenderar"Frivilliga ett steg frammåt"

-Vad gör soldaten då?

-Tar ett steg åt sidan fänrik.

-Va,ett steg åt sidan?

-Javisst,jag måste ju släppa fram alla frivilliga.


6)-Vet du hur de Norska ishockey-

spelarna spolar kröken?

-Nej.

-De sågar av nedre delen av sina klubbor.


7)-Varför blev det så mörkt?

-Proppen gick.

-Du behöver väl inte släcka för det.


8)-Vad menar du med att det skulle 

finnas sprit i grannbyn?

-Det stod i tidningen att vattnet blivit renat.


9)Två Norrmän sitter och tittar på foton.

-Det här är min farfar i elvaårsåldern.

-Inte visste jag att man kunde bli farfar

vid elva år.


10)-Man ska skriva som man talar,säger dom.

-Men var i hela friden får man tag i en kulspts-

penna som läspar.


Det var Historierna.Hoppas att ni gillade både Gåtorna+Historierna?

Det gör jag.Alltid kul med lite roligt.Nu följer Dagens Namnsdag.Glömde 

det på mitt förra inlägg,men nu kommer det.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Jenny,Jennifer.

Grattis till alla er!


Nu tänkte jag gå och fortästta vidare med vad dagen har att erbujuda...

Vädret kan jag tala om direkt att det är lika kiligt fortfarande.Blåsigt fast 

med betydligt mindre regn än vad det var i morse,så det var ju ett litet 

plus i alla fall att det har minskat.


Nu får ni ha det så jätte bra alla som läser detta.

Tack för att du Besöker min Blogg!

Välkommen åter....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards