Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Ny Vecka och Bredare Bloggar.Roliga Gåtor+Roliga Historier...

Av Maria Blicker - 24 oktober 2011 09:36

Hej allihop! Måndag och ny vecka igen.

Idag när jag gick in på min mail,så låg det

ett meddelande här från Bloggplatsen angående 

om bredare bloggar.Många vill tydligen har större

Bloggar i och med att skärmarna är större idag.När jag 

gick in här på min egen Blogg,så blev jag väldigt för-

vånad över hur bred den var.Den är ju jätte bred,

jösses vilken blogg,men det är ju inget fel i och för 

sig,tar väl bara ett litet tag att vänja sig vid synen,


Måste säga att jag tycker att texten blir mindre,vet inte 

om jag har fel?men så tycker jag,jag kanske har fel också?

Vad anser ni läsare?är texten mindre eller är den som vanligt?

min bedömning vet ni.Bra med lite förnyande,skadar aldrig.


Nu har helgen gått och ny vecka är i antågande,vädret verkar 

ligga på den possitiva sidan denna veckan,skall ju bli fint i alla fall 

i dag+i morgon Tisdag,hoppas på resten av veckan också,gör inte 

mig något.Sol och fint väder det gillar vi.


Nu har inte barnen långt kvar tills dess att dom får Höstlov.Det börjar

ju vecka:44,nu har vi vecka:43,så inte långt för dom.Simon ser framemot det.

Nu har jag suttit och letat lite Gåtor+Historier igen här på nätet.Blev ju inga i går-

dagens inlägg,men idag tänkte jag köra vidare med dom,så ni som vill följer med

till nästa rad,för nu drar jag i gång dom.Håll till Godo.Mycket Nöje!


1)Vad är en seglares mardröm?

SVAR:Att sitta i lugn och ro.


2)Vad säger man uppskattande om apelsinljuice?

SVAR:Josefin(Juice ä ' fin)


3)Vad kan man kalla en isprinsessa?

SVAR:Skärböna.


4)Var är läraren målvakt?

SVAR:I matbespisningen.


5)När har tandläkaren 18 hål att fylla?

SVAR:Då han spelar golf.


6)Vem har semester 364 dagar om året?

SVAR:Jultomten.


7)Vilken yrkessgrupp är mest bibehållen?

SVAR:Prästerna.


8)Vem har släkt lite varstans?

SVAR:Brandsoldaten.


9)Vad heter Tandläkarens favoritmelodi?

SVAR:Love me tender.


10)Vem är det som brukar säcka ihop?

SVAR:Mjölnaren.


11)Var är personalen på glassbolaget organiserad?

SVAR:I frysfacket.


12)Varför blir schackspelare så ofta förkylda?

SVAR:De sitter i drag.


13)Vad får man om man korsar en citron med en puppa?

SVAR:En surpuppa.


14)Vad är en rödbeta?

SVAR:En potatis med högt blodtryck.


Nu över till Lite Historier också.Det är 7 st,varav 2 st är med

Farbror Frej som kommer sist i slutet.Här kommer dom.

Mycket Nöje!


1)Kal och Osborn var på match på ullevi och den stora

"Ängla-centern"skjuter ett så hårt skott att skon lossnar 

och flyger in i målet.

-Dö,Osborn säger kal,de va' la tur att han ente nicka.


2)Två ficktjuvar lämnar en restaurang.

-Såg du vilket värdefullt fickur kyparen hade?

-Nej,får jag se på det?


3)Domaren:

-Käranden påstår att du gav honom fyra slag i ansiktet!

Vad säger du om det?

-Det är fel.Jag gav honom en örfil,men jag tyckte han såg så klen ut,

så jag delade upp den i fyra portioner.


4)-Varför tog Hitler självmord?

-Gasräkningen kom!!!!


5)-Vilken artist har mest otur?

-Svante othuresson.


6)Hej alla barn nu blir det barnprogram.

Titta nu vad Farbror Frej tar fram:

En liten klubba och nu skall ni höra

vad man så enkelt med klubbor kan göra:

Slå dom i huvudet och dunkelidur,

så har vi gjort oss en skallfraktur.


7)Hej alla barn nu blir det barnprogram.

Titta nu här vad Farbror Frej tar fram:

En liten räkning och nu skall ni höra

vad man med just en räkning kan göra:

Riv den i flingor och flingeriflö,

så har vi gjort lite julesnö!


Nu blir det inga mer idag.Vad tyckte ni om dom 2 sista 

med Farbror Frej?Dom var väl Roliga?Det tyckte jag i alla fall.

Får se om jag lägger in fler sådana?dom är rätt roliga.

Nu kommer Dagens Namnsdag för att bli lite allvalrig igen.

Det komme här:


Dagens Namnsdag är:Evert,Eilert.

Grattis till er!


Nu blir det till att gå och fortsätta vidare med denna Måndagens 

fina och soliga väder.Får se vad den har att erbjuda...

Nu blir det till att logga ut men läs mer på nästa rad...


Nu får ni ha det så jätte bra alla som tittar hit.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen åter...

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag...MARIA B.




 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

24 oktober 2011 16:47

Hej Maria!
Lite kul med de här breda bloggarna. Jag tycker inte att din text har blivit mindre utan uppfattar den som tidigare.
Ser att ni har haft fint väder idag. Här har det varit grått och råkallt hela dagen. SMHI spådde att dimmolnen skulle lätta framåt dagen och släppa fram solen, men så blev det inte alls.
Tänk att det snart är höstlov! Jag tycker inte det är länge sedan sommarlovet slutade - och sen dröjer det inte länge förrän vi har första advent med allt vad det innebär.
Ha det gott!
Kram,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

24 oktober 2011 19:07

Hej!Det var inte igår som jag såg dig här inte,men väldigt kul när du gör det.Det blir lite nytt när dom är så breda,man får väl bara vänja sig.Ok,det kanske bara är jag som har fel om texten.Ja här har varit sol,men i eftermiddags var solen borta,det var mer grå mulet och rätt blåsigt.I bland kan till och med SMHI ha fel,dom spår en sak och det blir ngt annat,har sett det i bland också.Ja tiden går verkligen fort,den bara rinner iväg.Det går fort till Advent med,tycker det är lite mysigt med Advent.Det är en viss känsla när vi kommer dit.Ha det så jätte bra själva.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards