Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Fredag och vart håller Solen hus?Roliga Gåtor+Roliga Historier...

Av Maria Blicker - 21 oktober 2011 11:14

Hej alla Bloggläsare! Mår ni bra?

Hoppas det!Här är allt bara bra.

Lennart kör och simon är  i skolan.

Idag har han bad nere vid Kaskad i 

skene.(Simon)Idag slutar han kl:13:00

så han kommer hem lite tidigare idag.

Skönt det också ngn dag på veckan och 

veta att han slutar tidigt.


Inget regn idag heller,här är uppehåll just nu

kl:11:23,men undrar bara vart solen har blivit av?

som dom lovade,den syns inte till ännu.I morse när 

jag skulle följa med simon till skolbussen så var det 

alldeles vitt och frostigt på marken,och vi hade -2 grader här.

Det var riktigt kallt,känndes i ansiktet när man gick,det var ingen 

värme där inte(Burr!säger jag.)Det var kallt.


Nu verkar det vara rätt lungt i vinden här,och inte många blad som 

rör sig,så med andra ord:Vindstilla,kan vara skönt det också ngn gång,

Nu tänkte jag lägga ut Gåtorna och Historierna igen.Idag är det 14 st Gåtor

med Svar och 5 st Historier.Så håll till Godo.Första Gåtan kommer här.

Mycket Nöje!


1)Vilken typ av ost görs Baklänges?

SVAR:Edamer ost.(Gjord baklänges är Edam.)


2)När jag pekar uppåt är det ljust,men 

när jag pekar ner är det mörkt.Vad är jag?

SVAR:En strömbrytare.


3)Jag har tre ben när jag vilar och 

ett ben när jag jobbar.Vad är jag?

SVAR:Jag är en skottkärra.


4)Vem har femhundra ben,men kan inte gå?

SVAR:En halv tusenfoting.


5)När står kungen på ett ben?

SVAR:Då han kliver i byxorna.


6)Vad är det som har två indianögon,två

indian händer,två indianben,två indianöron,

ett indianhår och ser ut som en indian?

SVAR:Ett foto av en indian.


7)Vem ser alltid på travarna?

SVAR:Hästhandlaren.


8)Vem faller alltid för den förste och bäste?

SVAR:Kranskullan.


9)Var kan man alltid hitta ett radarpar?

SVAR:I en polisbil.


10)Först så tar jag väl en groda,

fladdermöss är också goda,och tillsist

en liten loppa.Det skall bli en härlig soppa

SVAR:Häxan.


11)Visst är jag en ganska platt en,

i all synnerhet på natten,men om huvudet

tas bort,blir jag högre inom kort.

SVAR:Kudden.


12)Jag är ensam och bortglömd i vardagslag,

men till fester och utflykter längtar jag.Där blir 

jag en blixtrande,enögd charmör som alla vill visa

sitt bästa humör.

SVAR:Kameran.


13)Ack,ingen tröst det skänker

Att jag blir vacker röd!

Så ligger jag och tänker

i väntan på min död.

SVAR:Kräftan.


14)Många blir som helt förbytta när 

dom har oss i sin hand,men vi kan bara 

göra nytta,och vi rör på oss i bland.

SVAR:Pengar.


Det var Gåtorna,nu kommer 5 st Historier.Håll till Godo.

Mycket Nöje!


1)Bjarne och Harald träffas på stan och 

den förstnämnde frågar:

-Åkte du vattenskidor på semestern?

-Nej,jag hittade ingen sjö som hade nån backe,

fast jag letade hela semestern.


2)Nu när Bin Laden är borta så 

fruktar CIA hämndaktioner från 

hans släkt.Hans lite mörkare bror

Choko Laden finns kvar samt kusinerna

Marme Laden,partyprinsen pinaco Laden,

vegetarianen Sal Laden.Sen får man inte glömma

hans senila bror var fan var de ja Laden...


3)I morse var jag så tankspridd att

jag serverade min man tvålflingor istället

för cornflakes!

-Blev han arg?

-Ja,han riktigt skummade av ilska.


4)-Pappa,tycker du om stekta Äpplen?

-Varför frågar du?

-Det brinner i trädgården.


5)-Goddag lilla Fröken,jag är säker på att vi 

har setts förut!Kan det vara på skansen?

-Det är möjligt,i vilken bur satt ni?


Det var Historierna.Hoppas ni gillade dom?

Det gör jag.Nu tänkte jag ge er Dagens Namnsdag 

innan jag loggar ut.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Ursula,Yrsa.

Grattis till er!


Nu skall jag fortsätta vidare med Fredagen,hoppas 

att solen dyker upp här?Blir alltid lite roligare när man 

får se den.Nu snart väntar lite mat för magen igen,

sedan får vi se vad som sker...

Till kvällen blir lite potatisklyftor och kött och Grönsaker 

i alla fall.Det är ju ändå Fredag då får man mysa lite tycker jag...


Ha nu en riktigt bra Fredag alla som tittar hit.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen åter...

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...MARIA B.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards