Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

En liten rolig dag idag.

Av Maria Blicker - 24 februari 2011 16:30

Hejsan Alla som läser detta,är nu lite extra glad,det dök upp

en ny kommentar idag som jag inte sett innan,så det var lite

extra roligt,  ,får se om det blir fler?har idag gått in på

Mer Trafik.se och blivit Medlem,tänkte att nu får det hända ngt,

och det gjorde det så det var ju bara kul.


Idag har vi ganska mulet väder här,men ändå uppehåll i alla fall

skönt,blåser en del ute.Har Lennart hemma idag,han är lite ledig

idag.Kan han behöva tycker jag.


Idag när simon kom hem från skolan,så hade han med sig en rolig

bok hem,med lite historier"Världens bästa Bellman och andra Roliga

Historier,så därför tänkte jag faktiskt lägga ut några här:

Vet du varför norrmännen jobbar sju dagar i veckan?

-Nej!

-Då slipper man lära upp dom på Måndagen igen.

En till när jag  ändå är i farten:


En skotte som fyllde år bjöd hem sin vän irländaren på kalas.

Han beskrev vägen ända framtill huset och avslutade med:

-och så trycker du på ringklockan med armbågen och skjuter

upp dörren med ett knä.

-Jaha,säger irländaren.Varför skall jag inte använda mina två händer

till det?

Skotten tittar misstänktsamt på sin vän och säger förvånat:

-Du tänker väl inte komma tomhänt?  


Nu lite allvar igen:Nu på Lördag skall simon spela sin första

Match i innebandy.Blir nog att vi åker och tittar.Simon tycker det

skall bli kul,vi också naturligtvis.Lite lungt och skönt i vårat hus idag

när Marcus är i väg,han kommer i morgon igen.


Skriver inte så mycket mer idag,måste fortsätta vidare igen,dagen är

ju inte till ända än.Skall bli lite spännande nu att se om jag får hit fler

Besökare? Önskar er alla en fortsatt bra eftermidag+kväll.Ha det så jätte

bra,ha det bra...Maria B.  


 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 februari 2011 14:36

Glömde ju nämna det där med Mer Trafik.se. Du skrev att du fått en kommentar från någon, som lät trevlig. Kommentaren kom alltså inte här på bloggen, eller? Om du vill du ha hjälp att lägga ut länken till henne här, är det bara att du hör av dig.
Kram,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

25 februari 2011 16:24

Hej! I och med att jag gick med i mer trafik,så när jag gick in här på kommentarerna som vanligt,så stod det en Amanda,blev lite fundersam först,men sedan tänkte jag att det måste vara genom "Mer Trafik",den låg på bloggen här,är lite tveksam om jag skall lägga ut henne,vet ju inte om hon kommer skriva mer,får nästan vänta lite och se först om jag ser henne mer,skrev lite till henne,sedan vet jag ju att jag bara kan höra av mig som du skriver.Har även sett att besöksstatistiken har gått uppåt,det är jätte kul att se,men förstår inte varför ingen av dom kan visa sig och skriva ngt?hade varit mycket roligare.Skall nu ut och ta en runda med Figo,ha det så jätte bra.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 februari 2011 16:56

Ja, det är nog klokt att avvakta lite, så du får se mer av "Amanda".
Det där med besöksstatistiken är lite lustigt. Efter att nu ha bloggat i snart två år, har jag mellan 20 och drygt 30 besökare per dag, men det är bara några som skriver kommentarer. Det är lite trist, men så är det.
Ruth i min länklista blev lite ledsen för det och skrev faktiskt ett inlägg ungefär så här: "Jag är jätteglad för att ni tittar in hos mig, men jag skulle blir ännu gladare, om ni också gav er tillkänna och lämnade en liten kommentar. Det räcker med bara några få ord. Det skulle göra mig väldigt glad".
Faktum är att det var flera som kände sig lite träffade och skrev en kommentar.
Nu har jag lagt ut ditt recept på min blogg. Ska bli kul att se om det kommer några kommentarer.
Ha det bra!
Kram,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

25 februari 2011 17:16

Hej!Då måste jag nog hålla med Ruth i så fall,för det är ju precis så ja känner också,förstår att hon reagerade det gör jag också,dom kunde ju visa sig lite så man ser vad det är för människor,och skriva lite,kanske får göra lika dant igen att jag också går ut och talar om att jag vill att dom visar sig i stället för att bara läsa,så får jag se vad som händer?jag såg det,skrev även ett inlägg till dig,brukar ju inte göra det men nu blev det ett i alla fall,blir säkert fler kommentarer,nä!måste ut nu,ha det så jäte bra igen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards