Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Maria Blicker - 21 februari 2011 11:56

Hejsan! Skriver lite igen.Idag har barnen börjat skolan igen

efter sportlovet,ledigheten.Lennart kör i gbg igen.Rätt lungt i

huset nu.Marcus kommer från kortids i kväll,han har sin Assi-

stent i eftermiddag.


Just nu har vi ingen sol här,men uppehåll i alla fall,en temperatur

som visade+0,7 grader för en stund sedan när jag tittade.

Snart dags för magen att få lite middag i sig igen.


Tänkte lägga ut en liten Limmerick:

En Turist for i Bil uppför Akka.

men tändningen började hacka

Han tänkte:O.k.

jag lungt kan köra på.

på hemvägen kan jag ju backa.


Passar på med lite Norghistorier som jag hittat:

-Är det ett,två,ett,två?

-Nej,det är tolv,tolv.

-Förlåt,då har jag slagit fel nummer.

-Det spelar ingen roll,jag skulle ändå upp och svara.  


Tar en till i farten:

Hur får man ner en enarmad norsk från en flaggstång?

-Man vinkar och då vinkar han tillbaka.   


Nu till lite allvar igen,lite roligt får man väl ha mellan varven?eller?

Nu blir snart att avsluta,och fortsätta vidare,skall ta med mig figo ut

i eftermiddag så han får röra på sig lite,han tycker det är kul med snön,

skall in i både Buskar och snår i skogen,gillar att bära på pinnar(Jätte kul)


Får se sedan vad resten utav dagen blir innan Marcus kommer hem.

Lägger ut ett Dagens ordspråk också innan jag loggar ut,det lyder:

*Vi kan inte vara bäst på allt,men vi kan alltid försöka*


Ha nu en fortsatt bra Måndag,ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.









Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards