Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Maria Blicker - 14 februari 2011 11:52

Hejsan! Tänkte börja med att önska alla en Trevlig

Alla hjärtans dag!vad ni än skall göra.Idag lyssnar jag

på radion när jag skriver,har den på i bakgrunden,blir

lite att lyssna på,så det inte blir så tyst.


Idag visar våran Temperatur:-3,3 grader ute,och ingen

sol,mest mulet.Snart skall det bli lite middag här,klockan

börjar ju gå där åt.Idag kör Lennart igen,jag är hemma med

Marcus och simon(Dom har ju sportlov denna veckan)


Tänkte lägga ut lite limerickar idag,var ju ett tag sedan:

Här kommer den första:

En fattig skräddare från Ockelbo

ville inte hos mamma bo

fast han inte hade råd

ens till nål och tråd

men på detta ville han ju inte tro.   


Tar en till:

En valhänt frisör från tomelilla

kunde inte klippa ngn frilla

saxen den slant

han var en klant

precis allt hår han kunde förspilla.


också en sista:

En Hantverkare från paraguay

tappade ett städ på foten -Aj

trots att han visade tåga

blev smärtan en plåga

för foten såg ut som en paj.   


Nä! Nu blir att fortsätta vidare,avsluta,men idag tänkte

jag faktikst för enkelhetens skull strunta i att lägga ut

ngt Dagens ordspråk,men hoppas att det går bra ändå?

Nu avslutar jag för mig ha det så jätte bra.Ha det bra..

                              Maria B.  





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards