Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Maria Blicker - 25 februari 2011 11:45

Hejsan! Idag börjar jag med en Text som jag

tycker säger en del om livet:

*Tänk om allt vore enkelt*


Om allting vore enkelt så fanns det

inget mål att kämpa för


Om livet levdes spikrakt utan krångel

så fanns det inget att glädjas åt


För visst är det så att glädjen när man

lyckats med något är större om man fått

kämpa lite


Tycker texten stämmer väldigt bra,det är ju

sant,för så är det ju.Nu över till lite vanligt

skriveri också:


I eftermiddag kommer Marcus från skolan+Kortids,

skall bli kul när han dyker upp.Idag slutar dom båda

två tidigt.Simon kl:13:00,och Marcus kl:13:15, sedan

är dom lediga över Helgen.


Lägger ut en Bellman historia igen från Boken som simon

lånade igår,här kommer den:


Bellman var ute och körde när han blev stoppad utav

polisen.

-Ni kör för fort.Ni kör 70 på en 50-väg

-Men det står ju 70 på skylten där borta.

-Det där är ju vägnumret.

-Va! Då skulle ni ha sett mig på väg 210.  

 En till:


Tre norrmän var ute och gick när dom stötte på

ett spår.

-Jag tror det är ett harspår,sa den förste.

-Jag tror det är ett älgspår,sa den andre.

Den tredje han inte säga något innan de blev

överkörda av tåget.  


Nä! Nu blir det inte mer för denna gången,måste gå

och få lite i magen,sedan vidare i grejandet igen,Till

kvällen blir det lite gott att äta framför Tv-n.


Passar nu på att önska alla som läser detta en god

fortsättning på fredagen.Ha det så jätte bra.

Ha det bra...Maria B.  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards