Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Maria Blicker - 4 februari 2011 10:26

Hejsan! Idag tänkte jag börja med en text som jag har

hittat som jag tycker säger en hel del:

Lev en dag i taget,det räcker.Vänd dig inte om att sörja

det förflutna.Bekymra dig inte för framtiden för den har ännu

inte kommit.Lev i nuet och gör det så underbart att det blir

värt att minnas då din dag är kommen.


också lite vanligt igen:I morse när jag vaknade hade det snöat en

hel del ute,alldeless vitt igen.Nu slipper man ju isen och halkan i

alla fall.Temperaturen ligger på+2,7 grader när jag kollade för en stund

sedan.Blåser idag med,men i betydligt mindre skala än igår.


Nu är Barnen i skolan och eftersom det är fredag så går dom

kort dag idag.Simon slutar kl:13:00 och Marcus slutar kl:13.15.

Sedan är dom lediga,eller ledig o ledig,Marcus skall ju iväg i morgon

igen.Han skall ut på lite läger(bara för dagen)med lite konfirmander

(Han är fadder till en konfirmand.)Så det blir nog kul för honom.


Om en stund blir att ge sig på kaminen och fortsätta vidare med

dagen igen.Innan jag avslutar tänkte jag lägga ut lite ord som är

värt att tänka på:

DRÖM om morgondagen.

MINNS Gårdagen.

LEV idag.

Ha nu en jätte bra fredag alla som läser detta.Ha det bra...Maria B.  




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards