Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg under augusti 2011

Av Maria Blicker - 6 augusti 2011 12:03

 Hej alla Bloggläsare!Nu har jag grunnat lite och

kommit fram till att det nu är dags att vända på mina

inlägg så att Gåtorna kommer först och mitt andra inlägg 

får komma överst,så därför så kör jag igång med

Gåtorna på en gång. Trevlig Läsning!


1)Du kan hitta mig i havet.Du kan inte hitta

mig i en sjö,men du kan hitta mig i dammar.

Du kan inte se mig på natten men du kan se

mig i morgonsolen?

Svar:Bokstaven s.

 

2)Vad kan hålla dig vid liv,men dödar ngn annan 

vad kan låta dig ha roligt,men kan ta dig bort?

Svar:Havet.

 

3)En slaktare har en 36 tums midja runt 

och han är fem meter hög.Vad väger han?

Svar:Kött.


4)Varför kan du inte ta en bild av en man

med träben?

Svar:Du måste ta en bild av en man

med en kamera.


5)När hon gick på gatan träffade jag en man.

Han tippade hatten och drog sin käpp och i denna

gåtan jag sa hans namn.vad är mannens namn?

Svar:Andrew.


6)Alltid osynliga men ändå aldrig ur sikte.

Vilka är de?

Svar:Bokstäverna l och S.


7)Det finns 99 pingviner i en båt.

Båten vänder upp och ner.

Hur många pingviner var kvar?

Svar:66 stycken.


8)Det fanns 2 ben satt  på 3 ben att äta

en ben.Upp kommer fyra benen slår ner

3 ben och 2 ben.Upp hoppar 2 ben slår ner

4 ben och springer iväg med 3 legs och 1 ben.

Hur många ben är kvar?Förklara.

Svar:4 ben.Det fanns en 2 ben man sitter på

en 3 bent pall äta en 1 ben kyckling.Upp kommer

4 benta hund och knackar ner treben pallen och

2 benta mannen.Upp hoppar 2 benta mannen slår ner

4 benta hunden och springer i väg med 3 l.


9) Det finns 2 döda kroppar på golvet.

De är omgivna av vatten och krossat glas.

Hur kunde dom dö?

Svar:Fisk skål välte.De två organen är fisk.


10) Vad kan föra tillbaka de döda,få oss att gråta

får oss att skratta gör oss unga,födda på ett ögonblick,

men varar en livstid.

Svar:Minnen.

 

Det var dagens Gåtor.Hoppas på att det blir bättre

att få gåtorna först, och mitt andra inlägg överst.

Blir nog bättre så.Dags att avsluta gåtorna och

Tack för ditt besök här och Välkommen åter.

Ha en Trevlig Dag.Ha det bra...Maria B.


Av Maria Blicker - 5 augusti 2011 13:20

Hej här kommer några gåtor med svar igen...

 

1)Bara jag själv kan säga vem jag är?

Svar:Tungan.


2) Den har inget lock och ingen botten men ändå kan

den hålla kött,blod och ben på samma gång?

Svar:Ring.


3)Ett vitt täcke som ändrar färg till Blått?

Svar:Himlen.


4)Hur kan man utan att dra ifrån eller lägga till

ändra talet 666 så det blir ett tal som är en halv 

gång större?

Svar:Vänd det 999.


5)I vilken spegel kan man inte se sin egen bild?

Svar:akterspegeln.


6)Vilken klocka har skönhet men inget ljud?

Svar:Blåklockan.


7)Varför är oändligheten längre än evigheten?

Svar:oändligheten har tolv bokstäver,

evigheten endast nio. 


8) I vilket land är man jämt sur?

Svar:Chile (Tji-le)

 

9) I vilket land hittar man sällan fram?

Svar.Irland.(Irr-land.) 


10)Vilket namn är tungt att bära?

Svar:Sten.

 

Det var gåtorna för denna dagen,nu måste jag vidare igen,

Ha en fortsatt bra dag,välkommen åter...

Ha det så jätte bra...Maria B. 

 

 



Av Maria Blicker - 5 augusti 2011 12:23

Hejsan! Idag har vi lite annat väder än

vad det har varit dom senaste dagarna.

Regnade ju i morse.Lär bli mer till helgen.

I alla fall enligt tv i morse när vi kollade.


Kan nog behövas lite regn nu efter all sol som vi har

haft.Värmen är ju heller inte som det har varit.Kan nog

vara lite skönt det också.Var ju väldigt varmt ett tag.

Lite väderombyte skadar nog inte.Vi går ju i alla fall mot

Höst.


Nu Börjar snart barnen att gå mot sina skolstarter igen,och

allt sådant börjar rulla på.Tycker sommaren och deras lov

har gått fort.Marcus skall in på Särgymnasiet här i Marks Gymnasium

om ett tag.Han har ju slutat på Tingvalla nu,så det blir lite spännande

för honom att börja ny skola och få nya lärare.Tror att det blir bra för

honom.


Simon kommer ju att gå kvar här i Öxabäck.Han börjar 5:an nu,så nu blir

han näst störst på skolan.Måste säga att tiden har verkligen gått fort.

Sedan får han fullt upp med läxor+aktiviteter och fritids.Skönt när man vet

att sina barn har att göra tycker jag.


Idag blir det inget långt inlägg,måste snart bryta för att fortsätta vidare.I kväll

blir lite gott att äta igen.Är ju ändå Fredag,brukar ha lite gott då.Här kommer

dagens Namnsdag när jag ändå är i farten.


Dagens Namnsdag är:Ulrik,Alrik.

Grattis till er!


Nu avslutar jag mitt skrivande för denna dagen.

Önskar er en fortsatt bra Fredag,och tack för ditt besök

och välkommen åter.Ha det så bra...Maria B.


Av Maria Blicker - 4 augusti 2011 11:59

Hej! nu följer lite mer Gåtor med svar igen...

Dom kommer här:

 

1)Vad är det som blir mer och mer

men aldrig går tillbaka?

Svar:Din egen ålder.


2)Vilken blomma trivs bäst vid Telefonen?

Svar:Ringblomman.


3)Vad heter Kinas hårdaste man?

Svar:Be-Tong.


4)Vad är det som blir kortare ju mer

man drar i den?

Svar:Cigaretten.


5)Första delen av mig finns på träd,

andra delen gör man utav säd,hela jag

finns där hunger är en stor del av vardagen.

Vad är jag?

Svar:Barkbröd.


6)En man kom in på en Restaurang och sa

endast en bokstav.Vad beställde han?

Svar:T.


7)Hur skriver man hus utan u?

Svar:Byggnad.


8)Mognar av solen.

Bryts av handen.

Trampas av foten

Njutes av munnen?

Svar:Vinet.


9)På vilken väg går man tillbaka,men kommer

ändå närmare målet?

Svar:Hemvägen.


10)Vad blev göken när den

föll ner från trädet?

Svar:Helt Ko-Ko.


11)Vad har du alltid gjort innan du

reser dig upp från en stol?

Svar:Satt dig.


12)Född i en knall,min ålder svepte förbi:

När du blundat var jag borta,askan av mig

du fann,mitt liv var ett ögonblick.

Svar:Åskan.


Det var Gåtorna för idag.Nu måste jag vidare igen.

Tack för ditt besök även här och välkommen åter igen...

Ha en jätte bra dag.Ha det så bra...Maria B.


Av Maria Blicker - 4 augusti 2011 10:43

Tjenixen alla glada Människor!

Hoppas att ni mår bra?Det gör vi här.

Särskilt nu när man har så härligt sommar-

väder som vi har ute,då blir man ju på ännu

bättre humör.Det gör i alla fall jag.


Gillar ju deffinitivt detta bättre än en massa regn och blåst.

Håller ni med?eller tycker ni ngt annat?Kul att veta lite

vad ni läsare tycker.Skriv gärna eran åsikt.Vad gillar ni för

väder?Vilken årstid gillar ni bäst?Jag för min del får nog säga

att jag gillar sommaren bäst,men kan inte påstå att jag är så


förtjust i Hösten och Vintern,känns så segt på ngt vis,men vi måste

ju ändå i genom det,vare sig vi vill eller inte.Vintern kan i och för sig

vara fin om det kommer lite snö,för då blir det ju genast ljusare ute.

Våren är också en av mina favorit årstider,när alla blommor kommer

och man hör Göken som gal,det gillar jag.Våren är fin.Kanske skall


tillägga att nu på sommaren så är ju alla insekter,smådjur,så det är väl

en liten nackdel med sommaren,så kan inte påstå att jag är förtjust i

smådjuren,men dom får vi ju leva med,eller göra oss av med på annat sätt.

Om vi nu inte gillar dom.Det var lite om detta.


Nu över till vad vi gjorde i går:Då var vi hos Lennarts Bror+Sällskap och grillade.

Det var jätte gott.Det var inte dumt.Tur med vädret var det också.Inget regn i alla fall.Kul att komma hemmifrån lite.Idag har jag tänkt att göra en Äpplekaka med

vanlijsås.Det var ett tag sedan nu.Det är riktigt gott.Gjorde ju vaniljbullar sist.


Lennart ville jag skulle göra mer sådana,men jag väljer att göra ngt annat denna

gången,så kanske det blir vaniljbullar en annan gång igen.Måste ju variera lite.Inte

bara samma.


Nu måste jag dessvärre bryta för att fortsätta vidare i grejerna här,snart dags för

lite mat i magen.Hoppas ni har haft en trevlig läsning?,kul att förmedla lite i alla fall.

Här följer Dagens Namnsdag också.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Arne,Arnold.

Grattis till er!


Tack för ditt Besök och välkommen åter...

Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.




Av Maria Blicker - 1 augusti 2011 19:12

 Här följer lite Gåtor med svar igen.

 

1)Vilket djur lämnar flest returburkar?

Svar:Pantern.


2)Vad får man om man klonar kapten Krok?

Svar:En piratkopia.


3)Vad heter Tupppens Telefon?

Svar:Tupplur.

 

4)Vad heter den tröttaste rysskan?

Svar:Olga Barasova.


5)Är utan huvud på morgonen men får tillbaka

det på kvällen?

Svar:Kudden på sängen.


6)Vad är det som står på land,går i vatten,men

aldrig blir blöt?

Svar:Skuggan.


7)Vad håller två människor samman,men berör

bara en?

Svar:En vigselring.


8)Tills jag är mätt

Jag är inte känt

Men hur du saknar mig

När jag har flugit?

Svar:Tid.


9)Ju mer du har av det,

Ju mindre man ser.

Vad är det?

Svar:Mörker.


10)Jag kan vara lång,

eller jag kan vara kort.

Jag kan odlas,och jag kan

köpas.Jag kan målas eller

lämnas nakna.Jag kan vara

rund eller fyrkantig.Vad är jag?

Svar:En nagel.


11)Jag är vit,jag är rund,

men inte alltid runt.

Ibland kan du se mig,

ibland inte.Vad är jag?

Svar:Månen.


12)Vad finns i säsonger,sekunder,sekler

och minuter,men inte i decennier,år eller dagar?

Svar:Bokstaven"N".


Det var sista Gåtan för i kväll,har faktiskt inte hört mer

utav åskan som small så för en stund sedan,hoppas det

inte blir mer,för jag gillar inte åskan,men det får resten utav

kvällen utvisa,nu blir att bryta detta skrivandet igen,

Ha det så jätte bra allihop,välkommna åter igen...

Ha det bra...Maria B. 




Av Maria Blicker - 1 augusti 2011 18:20

Hej alla bloggare och alla andra också naturligtvis!

Idag har vi väldigt varmt och riktigt soligt ute.Var ute

och trimmade i trädgården alldeles nyss,men blev tvungen

att bryta för värmen det blev för varmt.Det gick inte.


Får fortsätta en anann dag igen,när det är lite svalare så det går

att få det klart.Ser ju lite roligare ut då om inte annat.Idag har jag

Lennart hemma,han och Figo har gett sig ut i skogen för en stund sedan.

Figo behövde ut igen,Jag och simon gick också med han i skogen idag,

men tydligen så ville han ut en gång till,så Lennart tog med honom nu.


Lite avkopplande att gå i skogen faktiskt,men bara inte så varmt som det

var idag,irriterande småflugor som flyger runt en hela tiden.Det är inget vidare

precis.Simon är inte för tjust  i dom,men säger till honom att han får bara slå bort dom.Skall väl egentligen inte klaga på värmen,men idag har det varit varmt.


Vi har också passat på att ta lite eftermiddags fika på våran altaan idag.Åt lite

Vanlijbullar som jag gjorde till Simons födelsedag.Blir väl snart dags att baka nya igen.Nu sitter jag framför bloggen och skriver igen,tänkte att det behövs ju ett nytt

inlägg igen,det förra skrev jag ju i Lördags,så nu blir det ju lite nytt igen för er att läsa...


OJ! Vad det smällde här alldeles nyss,det brakade ordentligt låter som åskan är

på ingång,så kanske bäst att bryta för denna gången,för nu brakar det igen.Vågar inte skriva så mycket mer,men skall ge er Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Per.

Grattis till alla er.


Nu avslutar jag mitt Skrivande för denna gången och önskar er alla en fortsatt

bra Måndag,hoppas inte åskan blir för allvarlig bara.

Tack för ditt Besök och välkommen åter,får skriva mer nästa gång...

Ha det så jätte bra...Maria B.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards