Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Maria Blicker - 9 augusti 2011 11:57

Hej alla Glada!

Idag verkar vi ha bättre väder,i alla fall

vad jag kan se i fönstret nu(kl:13:30)

Får se om det blir ngt regn eller vad som

kommer att ske? Det får resten av dagen utvisa.


Igår gjorde jag ngt som var väldigt nödvändigt och som

känndes som det bästa på evigheters evighet.Jag

fick rensat en hel del i våran frys,bland en massa

gamla burkar som jag har haft liggandes,jag vet inte

hur länge,så nu är det riktigt tomt i våran frys.


Det känns riktigt skönt måste jag säga.Fick skickat

med Lennart i morse en hel påse med burkar+

en påse till.Han skulle slänga detta idag.

I bland så bara man måste rycka i och få

gjort lite sådana saker.


Jag har tänkt länge att jag skulle gjort detta,men det

har bara inte blivit av,men nu fick jag ett riktigt ryck

i går,så nu är det borta i alla fall.Passade även på att

frosta frysen när jag ändå var i farten.Så nu är det gjort

också.Känns riktigt skönt tycker jag.


Här skiner fortfarande solen och inte sett en droppe regn

idag än.kan kanske hoppas på sol idag tro?men blir det

regn så kan vi ju inte göra så mycket åt det,vi styr ju inte

vädret precis.


Idag har jag även som andra dagar suttit lite här framför Datorn

och letat lite mera Gåtor för er att ta del av,så det kommer längre ner

här nu när ni fortsätter att läsa så kanske dags att lägga upp dom nu då.

Första Gåtan kommer här,med Resten av Gåtor.Ha en Trevlig läsning!


1)Om ett elektriskt tåg går söder ut och

vinden blåser norrut.Vilken riktning är

röken på väg?

Svar:Det finns ingen rök.Elektriska

tåg behöver ingen rök.

 

2)Vad är en sak som alla visa män,oavsett

religion eller tillhörighet är överrens om

är mellan rätt och fel?

Svar:"Och"är mellan rätt...fel.


3)Hur mycket smuts kan tas bort från ett

hål som är 5 meter djupt,6 meter brett och

8 meter långt?

Svar:Inga.Det finns ingen smuts i ett hål.


4)Hur många djur av varje kön tog Moses

med i arken?

Svar:Inga.Det var Noa.Inte Moses.


5)Vilken typ av bönor växer aldrig

i en trädgård?

Svar:Jelly Beans.


6)Om det var två Timmar senare,skulle det

vara hälften så långt fram till midnatt som det

skulle vara om det var en timme senare.Vad

är klockan?

Svar:Nio PM.


7)En bonde kom till staden med några pumpor.

Han sålde hälften plus en halv pumpa,och fann

att han hade en hel pumpa kvar.Hur många pumpor

tog han till stan?

Svar:Han tog 3 pumpor till stan.


8)Några månader har 30 dagar,några

månader har 31 dagar.Hur många har 28?

Svar:Alla 12 månader.Varje månad har

minst 28 dagar.


9)Du har 12 svarta strumpor och 12 vita strumpor

inblandad i en låda.Det är tidigt på morgonen och

du behöver inte ngt ljus för att se färger.Hur många

strumpor måste du dra ut(blint)för att vara säker på

att få ett matchande par?

Svar:3 strumpor.Om den första strumpan är svart,

kan den andra vara svart,i vilket fall du har ett matchande par.

Om den andra strumpan är vit,kommer den tredje strumpan vara

antingen svarta och matcha den första strumpan eller vit och matcha

den andra strumpan.


10)Jag är full av hål men jag kan fortfarande hålla vatten.

Vad är jag?

Svar:En svamp.


Det var dagens Gåtor för idag.Skrev för en stund sedan att solen

var framme,men den har tydligen gett sig av igen,ja,ja,det blir i

alla fall det vädret det blir hur det än blir?Då var det utrett.

Nu kommer dagens Namnsdag också.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Roland.

Grattis till er!


Nu är det dags att avsluta dagens skriveri,och fortsätta med dagen.

Önskar er alla en fortsatt bra Tisdag.

Tack för ditt Besök och välkommen åter.

Ha en bra dag.Ha det så jätte bra...Maria B.

 




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards