Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Maria Blicker - 30 augusti 2011 09:53

Hejsan! Just nu när jag tittar ut genom 

fönstret,så vräker regnet ner här(kl:10:07)

Kiligt! Men konstigt nog i morse när simon 

skulle till bussen så var det faktiskt uppehåll

så jag kunde köra upp honom med mopeden.


Tycker faktiskt det känns som riktigt höstväder.

Regnigt och mörknar fort på kvällarna nu med.

Tror visst bestämt att det är dags att stava till Höst

och lägga sommaren bakom sig.Kom nu inte och säg

att jag är sen med att tycka det?Nu är det min tur att 

tycka det.


Igår skrev jag ju att simon skulle ha "Fånganra på Fortet"

på skolan,men måste tyvärr ändra det.Dom hade inget igår

pga det dåliga vädret som var,dom hade annat i stället.Det

kan man ju förstå.Nu var det utrett.


Nu över till Gåtorna med svar till.Dom kommer på nästa rad.

Så häng med.Håll till Godo,och önskar er en Trevlig Läsning!

Här kommer första Gåtan:


1)Var blir månen aldrig mer än nymåne?

SVAR:På turkiska flaggan.


2)Vad är det för likhet mellan en  professor 

och en apelsin?

SVAR:Båda är klyftiga.


3)När är det helt i sin ordning att ha en 

dynamit gubbe på skrivbordet?

SVAR:När man tycker om att arbeta under tidspress.


4)Vem kan man räcka ut tungan åt 

utan att vara oartig?

SVAR:Doktorn.


5)Vilket ord är likadant framlänges 

och baklänges?

SVAR:Naturrutan.


6)Vad får man om man korsar en jumbojet 

med en känguru?

SVAR:En flygtur med många mellan landningar.


7)Vem är det som alla lyssnar på,

men som ingen tror på?

SVAR:Meterologerna på TV.


8)Plötsligt kommer det en mörk fläck på

väggen som inte går att tvätta bort.

Vad är det?

SVAR:Skuggan.


9)Hur många tyskar bor i Göteborg?

SVAR:Gör-many.


10)Vad uppfann Hitler under 

andra världskriget?

SVAR:Jud-dämparn.


Det var Gåtorna för idag,nu blir det inga mer.

I kväll har jag tänkt att ge mig ner till Kören igen.

Är ju Tisdag idag.Tycker en vecka går som ingenting.

Säger ju bara svisch så veckan förbi.


Nä!Nu blir att avbryta skriveriet för idag,och fortsätta vidare.

Skall lägga ut Dagens Namnsdag+ett Ordspråk också.Det

kommer här:


Dagens Namnsdag är:Albert,Albertina.

Grattis till er!


Nu avslutar jag bara med att önska er alla en fortsatt bra Tisdag.

Även om inte vädret är på sin bästa sida idag.

Tack för ditt Besök och Välkommen tillbaka...

Ha en riktigt bra dag.Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards