Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Maria Blicker - 23 augusti 2011 10:08

Morsning korsning alla Glada!

Hoppas att ni mår bra denna soliga Tisdag?

Det gör vi här i alla fall.Här har vi inga förkylningar 

än.Inte ännu,även om dom brukar komma så här fram

på hösten,men det har jag inte sett här,så det känns skönt än

så länge.


Just nu skiner solen utanför fönstret när jag tittar ut och 

väldigt svaga vindar.Inget regn så långt jag kan se.Har ej 

sett så mycket vad det skall bli för väder idag,så det får allt 

dagen utvisa idag tycker jag.Blir lite mer spännande då.


Nu är simon i skolan.Han slutar klockan 14:00 även idag.Det gör 

dom alla dagar Månd-Torsdag.Fredagar slutar han kl:13:00 så då 

går dom kortare dag.Marcus går som längst till kl:15:15 på sär-

gymnasiet fick lite papper på det häromdagen.På Lördag 27/8 

kommer Marcus hem till Öxabäck igen.Det skall verkligen bli kul 

att få se han när han kommer.Vi skall ha lite Kalas för Marcus och mej.


Vi fyller ju nästa månad båda två.Det blir lite i förväg men det går bra

det också.Har lite funderingar på att göra en Tårta,men vad det blir för 

slags tårta det avslöjas inte här.


Nu har det blivit Högtid för lite Gåtor med svar igen,och vill ni läsa dom 

så får ni alla hänga med till nästa rad för nu kommer dom,så håll till Godo.


1)Varför slängde dåren bort alla sina spikar?

SVAR:För att han tyckte att huvudena satt i fel ände.


2)Vilka djur är mest Musikaliska?

SVAR:Tonfiskar och skaldjur.


3)Varför har en golfare två byxor?

SVAR:För att det inte skall bli Hole in one.


4)Vad är det som är brunt,rött,grönt och 

rullar runt i 180 på köksgolvet?

SVAR:En trimmad köttbulle i Träningsoverall.


5)Vilket språk kan alla människor i hela världen tala?

SVAR:Modersmålet.


6)Vad kommer 25 gånger på 100 år,

men varar bara en dag åt gången?

SVAR:29:e Februari.


7)Vem får aldrig en fisk i sitt nät?

SVAR:Spindeln.


8)Vi sitter bredvid varandra och 

vi kan se allt omkring oss-utom varandra?

SVAR:Ögonen.


9)Mitt första har runt sig en strand,

mitt andra står först i land,mitt hela

släcker törstens land?

SVAR:Öl.


10)Vad är höjden utav snabbhet?

SVAR:Kristina Lugn och Arne Weise 

som spelar sänka skepp.


Nu blir det inga mer Gåtor för idag,skall strax fortsätta 

vidare här med dagen.Ikväll börjar kören igen,Så tänkte 

ge mig ner.Kul att få börja sjunga igen efter uppehållet.

Nu tänkte jag lägga ut Dagens Namnsdag som kommer här:


Dagens Namnsdag är:Signe,Signhild.

Grattis till er!


Nu dags att avbryta mitt skriveri för denna dagen,men som jag

brukar göra så önskar jag er alla som läser detta en riktigt bra Tisdag

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards