Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Maria Blicker - 29 augusti 2011 09:38

Hej alla ni som läser detta!

igår passade jag på att ändra lite 

i min presentation här på Bloggen.

Det som stod innan,var lite felaktiga

uppgifter,men nu skall det stämma bättre.

Har även lagt till lite nytt,så nu känns det 

mer rätt.


Nu är simon iväg i skolan.Jag följde med han en 

bit på vägen i morse när han gick,men fy! vad det 

regnade.Det var inget kul att gå i.Det var rena ösregnet.

Får se hur vädret utvecklar sig under dagen här?Har inte

sett det så noga idag,men förmodar att det inte sker någon 

större förändring på väderläget.


Idag skall Simon ha"Fångarna på Fortet"på skolan.

Hoppas att dom får kul?Dom skall ha det hela dagen idag.

Simon har pratat en del om det,och även talat om vad deras 

lag heter,så det blir säkert en kul dag för dom idag.


Nu över till Gåtorna med svar igen,vill ni läsa dom så följer ni

med till nästa rad.För nu kör vi.Trevlig Läsning!


1)Vilket kodmeddelande är likadant framlänges 

och baklänges,upp och ner och på Högkant?

SVAR:SOS.


2)Vilket djur är det som är rött,vitt och svart?

SVAR:En zebra som är generad.


3)En arab gick ut i ett kraftigt oväder 

utan paraply.Varför blev han inte våt?

SVAR:Det var sandstorm.


4)Vad kan man bli mellan soluppgång

och solnedgång?

SVAR:Solbränd.


5)Vad blir det om man korsar ett pop-corn

med ett chips?

SVAR:Gott.


6)Hur vet man att jordnötter är fettbildande?

SVAR:Har du någonsin sett en mager elefant.


7)Vilket spel är tillåtet i kyrkan?

SVAR:Orgelspelet.


8)Jag är täckt av snö och is.Hos mig blåser

det alltid från söder.I bland kommer en isbjörn

klivande över mig,men fastän han trampar på 

mig gör det inte ont?

SVAR:Nordpolen.


9)Jag kan skjuta ordentliga skott men jag är

inte farlig.Jag står gärna i fönstret.Många blir 

glada när de ser mig.Får jag inte vatten så dör jag.

SVAR:Krukväxten.


10)Vilken ring är aldrig rund?

SVAR:Boxarringen.


Det var Gåtorna för idag.Nu blir det snart att fort-

sätta vidare med dagen igen,men innan jag gör det så 

lägger jag ut både Dagens Namnsdag och Ordspråket.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Hans,Hampus.

Grattis till er!


Ordspråket:Det enda i livet som man ångrar

är de chanser man inte tog.


Nu skall jag avlsuta mitt skriveri för den här dagen.

Som vanligt passar jag på att Önska er alla en riktigt 

bra Måndag oavsett vad ni gör om ni jobbar eller studerar

eller vad ni har på gång?


Tack för ditt Besök och Välkommen åter.

Ha en riktigt bra dag.Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.

















Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards