Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Maria Blicker - 6 augusti 2011 12:54

Hej Allihop!

Här kommer ännu ett nytt inlägg.

Nu har jag suttit en stund och letat

lite nya Gåtor för er att ta del utav igen

men dom kommer som sagt längre ner

när ni kollar.


Tycker det är kul att sitta och kolla lite.Det

fördriver ju tiden lite.I dag verkar det i alla fall

vara bättre väder ute,och inget regn i alla fall.

Det kom i och för sig lite regn här i morse,men

det gick fort över igen,så hoppas inte det blir så


mycket mer under dagen,skall ju i alla fall bli regn

i morgon enligt vad dom sagt på tv-n.Får väl se om

dom har rätt eller fel?Lättast är ju att kolla vad vädret

visar utanför fönstret.Det tycker jag är bäst att gå efter.

Då får man bäst väder.


Nu skall snart jag och simon ha lite att stoppa i magen.

Klockan går ju däråt,i eftermiddag tänkte jag baka lite igen.

Får se vad jag hittar på denna gången,skall också givetvis

ta en runda med Figo i våran skog också,så han får sin del med.

Rätt skönt att gå där faktiskt.Sedan blir att ta hand om tvätten

och resten utav dagen,vad nu den kommer att föra med sig?


I kväll blir nog sommarkrysset på tv-n och James Bond för Lennart.

Jag är inte så förtjust i dom serierna,men han gillar dom.Så nu blir

att sätta stopp för dagens skriveri här,och ge er Dagens Namnsdag igen.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Alfons,Inez.

Grattis till er!


Nu när jag tittar ut så skiner faktiskt solen här utanför

skönt att se den igen.Tack för ditt besök och Välkommen åter...

Ha en fortsatt bra Lördag.Ha det så bra...Maria B.






Av Maria Blicker - 6 augusti 2011 12:03

 Hej alla Bloggläsare!Nu har jag grunnat lite och

kommit fram till att det nu är dags att vända på mina

inlägg så att Gåtorna kommer först och mitt andra inlägg 

får komma överst,så därför så kör jag igång med

Gåtorna på en gång. Trevlig Läsning!


1)Du kan hitta mig i havet.Du kan inte hitta

mig i en sjö,men du kan hitta mig i dammar.

Du kan inte se mig på natten men du kan se

mig i morgonsolen?

Svar:Bokstaven s.

 

2)Vad kan hålla dig vid liv,men dödar ngn annan 

vad kan låta dig ha roligt,men kan ta dig bort?

Svar:Havet.

 

3)En slaktare har en 36 tums midja runt 

och han är fem meter hög.Vad väger han?

Svar:Kött.


4)Varför kan du inte ta en bild av en man

med träben?

Svar:Du måste ta en bild av en man

med en kamera.


5)När hon gick på gatan träffade jag en man.

Han tippade hatten och drog sin käpp och i denna

gåtan jag sa hans namn.vad är mannens namn?

Svar:Andrew.


6)Alltid osynliga men ändå aldrig ur sikte.

Vilka är de?

Svar:Bokstäverna l och S.


7)Det finns 99 pingviner i en båt.

Båten vänder upp och ner.

Hur många pingviner var kvar?

Svar:66 stycken.


8)Det fanns 2 ben satt  på 3 ben att äta

en ben.Upp kommer fyra benen slår ner

3 ben och 2 ben.Upp hoppar 2 ben slår ner

4 ben och springer iväg med 3 legs och 1 ben.

Hur många ben är kvar?Förklara.

Svar:4 ben.Det fanns en 2 ben man sitter på

en 3 bent pall äta en 1 ben kyckling.Upp kommer

4 benta hund och knackar ner treben pallen och

2 benta mannen.Upp hoppar 2 benta mannen slår ner

4 benta hunden och springer i väg med 3 l.


9) Det finns 2 döda kroppar på golvet.

De är omgivna av vatten och krossat glas.

Hur kunde dom dö?

Svar:Fisk skål välte.De två organen är fisk.


10) Vad kan föra tillbaka de döda,få oss att gråta

får oss att skratta gör oss unga,födda på ett ögonblick,

men varar en livstid.

Svar:Minnen.

 

Det var dagens Gåtor.Hoppas på att det blir bättre

att få gåtorna först, och mitt andra inlägg överst.

Blir nog bättre så.Dags att avsluta gåtorna och

Tack för ditt besök här och Välkommen åter.

Ha en Trevlig Dag.Ha det bra...Maria B.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards