Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Maria Blicker - 17 augusti 2011 10:26

Morsning Korsning! Brukar inte skriva det,men 

nu blev det det i all hast.Måste bara börja med 

en grej som hände i går när jag ooch simon var

ute och gick med figo i skogen,säger bara jästrar

hund.Förlåt uttrycket!


När vi gick där som allra bäst,så rätt som det var så 

drog figo iväg med hela linan,och långt drog han iväg,

vet ej om han fick syn på ngt eller vad det var,och linan 

som han är kopplad i drog så vansinnigt mellan mina fingrar

så att det började svida,efter en stund blev det vitt på fingret

som ett brännmärke,jädrar vad det sved.


Jag visste kanppt vart jag skulle ta  vägen ett tag,men som tur 

var hade simon med sig en vattenflaska med vatten i,han föreslog 

att jag skulle hälla vatten på det.Först vägrade jag väldigt länge

men efter mycket om och men så hällde jag på vatten,men det sved

ändå,var inget vidare men bättre än ingenting,vi vände om och gick ner

till huset igen,kunde inte gå med fingret som sved,sedan sved det hela 


eftermiddagen till kvällen,har inte kännt ngt sådant på evigheter.Det var 

inget kul! Idag när jag sitter och skriver så känns det ingenting längre,

men det gjorde ont igår.Det kan jag lova er.Fy säger jag bara.Gör inte

ens ont när jag tar på märket idag,men igår gjorde det ont.Det var en pärs.


Från ett ont finger till lite Gåt dags igen om ni vill läsa,så följ med till nästa

rad,för nu kör vi:


1)Vilken arm för mest oväsen?

SVAR:Alarm.


2)Vilken bock är den fredligaste?

SVAR:Sågbocken.


3)Vilken båge kan ingen spänna?

SVAR:Regnbågen.


4)Vilken gaffel kan man inte äta med?

svar:stämgaffeln.


5)Vilken gren skall man inte såga av?

SVAR:Den man sitter på.


6)Vilken herre har 10 tjänare?

SVAR:Du själv.(Fingrarna.)


7)Vilken hund vill sova i en låda?

SVAR:Boxern.


8)Vilken klocka säger aldrig ngt om tiden?

SVAR:Gasklockan.


9)Var någonstans i världen har det brunnit mest?

SVAR:I Alaska,för där finns all aska.


10)Varför blev mannen stående i dörren?

SVAR:Han visste varken ut eller in.


Kör några till idag...


11)Varför kan inte Norge segla?

SVAR:Därför att de vänder kölen uppåt.


12)Vad säger en bläckfisk som tycker 

synd om sig själv?

SVAR:Arma mig.


13)Vad får man om man korsar 

en tupp med John Blund?

SVAR:En tupplur.


14)Vad gör du när du drar upp 

en bläckfisk ur vattnet?

SVAR:Armhävningar.


15)Vad heter valens fru?

SVAR:Valborg.


Nu var det sista gåtan för idag.Nu blir det inga mer

förrän i morgon igen.Hoppas ni hade en Trevlig Läsning!

Just nu när jag tittar ut genom fönstret( 11:05)så regnar det,

men får se lite hur vädret utvecklar sig under dagen.


Nu blir att fortsaätta vidare med dagen,och som jag brukar så 

önskar jag er alla en fortsatt bra Onsdag,och mitt finger idag det 

känns som sagt inget idag,så det känns skönt,är bara kvar ett märke,

skall väl ge med sig.


Tack för ditt Besök och välkommen åter...

Ha en jätte bra onsdag,ha det bra...Maria B.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards