Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Maria Blicker - 16 augusti 2011 12:55

Hejsan! Nu har vi sol och fint väder igen.

Idag har jag varit i Borås igen och hämtat 

min Moped,så nu finns den i Öxabäck igen,

måste säga att det känndes väldigt segt att 

köra idag,känndes så i alla fall,Åtmindstonde 

stora vägen från Borås.


När jag kom innan för dörren så var jag lite små-

frusen,men nu har det mesta gått över så nu känns 

det bättre igen.Känns skönt att den är på rätt plats igen.


Idag har simon kommit igång med fritids.Tyckte det var bättre

att ha han där så slapp han åka med till Borås,och åka med bakom.

Nu skall jag snart ha lite mat att stoppa i magen,börjar känna mig 

hugrig,men innan jag gör det så skall jag ge er lite Gåtor igen.

Häng med till nästa rad,för här kommer dom:


1)Vilket årtal blir detsamma om man vänder 

det upp och ner?

SVAR:1961.


2)Vilken krydda är det som alltid står bakom dörren?

SVAR:(Knack-Knack)-

Kumm-in.


3)Varför står det bara zoo på skylten 

till zoologisk  have i Köpenhamn?

SVAR:Resten är logiskt.

(Zoo-logiskt.)


4)Vad får man om man korsar en 

jordfräs med ett ägg?

SVAR:Äggröra.


5)Vet du varför man sover så illa på 

Filipinerna?

SVAR:För där ligger man illa.

(Manilla)


6)Vilka kvarnar mal så det

skär i öronen?

SVAR:Pratkvarnar.


7)Vad kan man kalla människornas 

umgänge med myggan?

SVAR:Stickkontakt.


8)Vilka två saker kan man aldrig

äta till Frukost?

SVAR:Lunch och middag.


9)Vad gör en boxare när tillfälle

yppar sig?

SVAR:Han slår till.


10)Vad är höjden av trängsel?

SVAR:Två elefanter som spelar 

tennis i en telefon kiosk.


Det var Gåtorna för idag,nu blir det inga mer.

Nu blir snart att avbryta för att fortsätta vidare

med dagen,men skall också ge er Dagens Namnsdag

som alltid.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Brynolf.

Grattis till er.


Nu önskar jag alla som tar sig in hit och läser detta

en riktigt bra Tisdag för det skall jag ha här.

Tack för Ditt Besök och välkommen åter...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...Maria B.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards