Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Maria Blicker - 13 augusti 2011 12:44

Hejsan! Skall man säga God middag nu kanske?

Äh! Det får räcka med Hejsan!


Nu har jag suttit både långe och väl och letet

och letat igen efter bra Gåtor,men idag var det

riktigt svårt tyckte jag,men tillslut nu så hittade 

jag äntligen det jag sökte,så dom får ni längre 


ner sedan.Idag så har vi åter en dag med solsken ute.

Riktigt härligt,så tror bestämt att sommaren har vänt till-

baka igen,vi hade ju så kiligt väder i veckan så trodde ett 

tag att vi hade höst ute,men så får vi så fint igen,så inte klaga

på detta vädret inte.


Tror faktiskt att det skall fortsätta i morgon också,men Måndag

blir det regn igen.Har lyssnat på tv-n.Igår fick jag ett roligt tele-

fonsamtal från Borås.Det var om min Moped som jag har lämnat in.

Fick reda på att den redan är klar.Tyckte det gick ovanligt fort måste 

jag säga.Vi lämnade den i onsdags och den är klar på fredagen,så 

prata om snabba lägen.Det tyckte jag,så nu blir i nästa vecka 


att hämta hem den igen,skall bli kul att komma igång att köra igen,den 

har ju mer eller mindre stått nästan halva sommaren,så det blir att köra 

igen.Nu från detta till Gåtorna igen,så vill ni läsa dom så får ni hänga med

till nästa rad för nu kör vi igen.Trevlig Läsning!


1)Om en man bar min börda,skulle han förmodligen bryta sin rygg.

Jag är inte rik,men lämnar silver i mina spår?

SVAR:En Bäck.


2)Ju fler du tar desto fler lämnar den bakom sig?

SVAR:Fotsteg.


3)I ett träd hänger fyra äpplen.Prästen,hans dotter,

klockaren,och hans fru tar alla varsitt äpple,men ändå

hänger ett äpple kvar.Hur förklarar du det?

SVAR:Klockaren är gift med prästens dotter.


4)Vilken tråd är det man inte kan sy med?

SVAR:Ledtråden.


5)Vem borstar inte tänderna efter ett mål?

SVAR:Fotbollsspelaren.


6)Jag är hög när jag är varm,

låg när jag är kall.Vad är jag?

SVAR:En Termometer.


7)Genom etern fångar jag din uppmärksamhet,

eller låter dig fånga någon annans.

SVAR:En mobiltelefon.


8)Tar du lite av mig blir du kanske en kul en.

Tar du mycket av mig blir du kanske en ful en.

Vad är jag?

SVAR:En flaska eldvatten.


9)Alfabetet uppfyller hela mig,från 

början till slut.Vad är jag?

SVAR:En bok.


10)Jag hjälper dig att minnas både sådant du vill 

minnas och sådant du inte vill minnas.Jag hjälper dig

att hjälpa andra att minnas sådant de vill minnas och 

sådant de inte vill minnas.Vad är jag?

SVAR:En kamera.


Det var dagens gåtor för idag.Nu hoppas jag att jag har bättre

tur med mitt Gåtletande i morgon,för idag tog det tid,var lite jobbigt.

Nu skall vi snart ha lite mat i magen igen,och dags att fortsätta vidare

här med dagens sysslor.Skall som vanligt ge er dagens Namnsdag som 

kommer här:


Dagens Namnsdag är:Kaj.

Grattis till er.


Nu dags att avsluta mitt skriveri,och önskar alla som läser detta

en riktigt bra fortsättning på denna Lördagen.

Tack för ditt Besök och välkommen åter...

Ha en riktigt bra dag.Ha det så bra...Maria B.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards