Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Maria Blicker - 28 augusti 2011 11:54

Hej på er! 

Suttit och letat lite Gåtor med svar igen.

I går hade vi ju lite Kalas här.Måste säga att

det var rikitgt kul,bjöd på Tårta med Ananas skivor 

och riven Blockchoklad på+sylt.Givetvis Grädde på också.

Tårtan var uppskattad.Den gillade dom.Tyckte själv att den 

blev lyckad och väldigt god.


Vi hade bara lite otur med vädret,var ju regn+åskväder nästan

hela dagen.Det var lite synd,kunde ju varit sol i stället,men vi rår

ju inte över vädret tyvärr.Vi får ju bara rätta oss.I dag har jag ej sett

så mycket vad det skall bli för väder,men det får dagen utvisa.Det 

tåls att se...


Nu över till Gåtorna med Svar.Ni som vill läsa dom,hänger med till nästa rad,

för här kommer dom.Nu drar jag i gång dom.Trevlig Läsning!


1)Vad heter råttornas motorcyklar?

SVAR:Ostbågar.


2)Vem har munnen ovanför näsan?

SVAR:Den som står på händer.


3)När faller barometern hastigast?

SVAR:När kroken lossnar som den sitter på.


4)Till vilken båge behövs ingen pil?

SVAR:Regnbågen.


5)Vad är det som passerar solen utan att

kasta skugga?

SVAR:Vinden.


6)Vilken är komikernas favorit motorcykel?

SVAR:En yamaha-ha-ha.


7)Hur kan man ta sig fram genom att gå i cirkel?

SVAR:Genom att vara med i en studiecirkel.


8)En man som var ute i djungeln mötte ett lejon,

en tiger och en jaguar.Oturligt nog hade han bara en 

kula kvar i geväret.Vad gjorde han?

SVAR:Han sköt lejonet,stoppade tigern i tanken

och körde hem Jaguaren.


9)Nästan alla behöver det,

nästan alla ber om det,

nästan alla ger det,

men knappast någon tar emot det.

SVAR:Råd.


10)Jag måste ha natten på mig för att bli klar.

När jag äntligen kommer är jag efterlängtad av många.

Ändå tröttnar man fort på mig.När jag är bara en dag 

tycker folk att jag är gammal och kastar bort mig.

SVAR:Tidningen.


Det var gåtorna för den här söndagen.Hoppas ni gillar dom?

Nu blir att gå och fortsätta vidare med dagen vad den har att erbjuda.

Skall också lägga ur Dagens Namnsdag+ett ordspråk också.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Gurli,Leila.

Grattis till er!


Ordspråket:Andras dårskap är den klokes visdom.


Nu önskar jag er alla en fortsatt bra Söndag.Det blir det här,

trota att regnet öser ner utanför fönstret här nu(kl.12:34)


Tack för ditt Besök och välkommen tillbaka...

Ha en riktigt bra dag.Ha det så jätte bra...MARIA B.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards