Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Maria Blicker - 15 augusti 2011 09:48

Hejsan! Dags för ett nytt inlägg igen.

Idag har vi lite kiligt väder faktiskt,

har regnat ända sedan jag hörde 

det tidigt i morse.Vaknade av att 

det regnade så.Just nu har vi i och för sig


uppehålll ute,men får väl se hur det blir med

regnet och vädret för övrigt idag.Idag skulle 

simon egentligen varit iväg på fritids.Det börjar 

ju nu efter sommaren här,men i och med att 


jag har Mopeden i Borås så får han lugna sig med 

det tills jag har fått kört hit den igen,så jag kan ner 

och hämta honom.I går var jag och simon ute i träd-

gården och trimmade och klippte bort lite vissna blommor 

ute i landen.Lennart Klippe gräsmattan,så nu ser det be-


tydligt roligare ut igen,får sätta simon i lite arbete i mellanåt,men 

måste säga att det gick bra med simon,fast han ledsnade efter en 

stund.Från detta över till lite Gåtdags igen om ni vill läsa så följ med

till nästa rad,för nu kör vi igen:


1)Vad har Februari fått som tröst 

för att den är så kort?

SVAR:En extra dag vart fjärde år.


2)Vad är det som inte kan gå men

far fort,inte kan tala men får människor 

att ropa?

SVAR:Taxin.


3)Vilka huvuden utan vett är ändå 

oumbärliga här i världen?

SVAR:Spikhuvudet.


4)Vilken tupp är det som aldrig gal?

SVAR:Kyrktuppen.


5)Vilken rätt kan ingen äta?

SVAR:Tingsrätt,hovrätt och 

Allemansrätt.


6)Jag syns mot himelen 

i lustig dans.Jag har både 

vingar och svans?

SVAR:Drake.


7)Vad är det som samtidigt är 

högt upp i luften och långt ner 

i Jorden?

SVAR:Trädet.


8)Ju tjockare jag blir,desto 

farligare är jag för människor 

och djur?

SVAR:Förorening.


9)Vad är det som ingenting

kostar,men med vars hjälp 

man kan vinna mycket?

SVAR:Lyckan.


10)En blind såg en hare springa 

och en lam sprang i fatt den.

Vad är det?

SVAR:En ren lögn.


Nu blir det inga mer Gåtor för idag.Hoppas ni 

hade en Trevlig Läsning?Kom på att jag glömde 

skriva det förut,så skriver det nu i stället.Ger er 

även Dagens Namnsdag när jag nädå är i farten.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Stella,Estelle.

Grattis till er.


Nu tänkte jag inte skriva så mycket mer idag,måste 

vidare igen,är ju inget annat här i livet.Vi måste ju 

framåt hela tiden,så nu dags att bryta mitt skriveri 

och önska er alla som läser detta en riktigt bra

fortsättning på denna Måndagen.


Tack för ditt Besök och välkommen åter...

Ha en riktigt bra dag,ha det så bra...Maria B.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards