Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Maria Blicker - 24 augusti 2011 08:58

Tjena mors alla Bloggläsare!

Satt just och funderade på vad 

jag skulle skriva  som hälsningsfras 

här i början idag.Jag har ju skrivit 

så många olika redan,och inte kul


att ha samma fras på inläggen varje dag,

roligare om man kan skriva lite olika men 

idag får detta duga som står här i början.


Igår kväll var jag iväg på kören nu efter sommaren.

Var kul.Vi fick lära oss en alldeles ny sång utantill som 

var ifrån Ghana.Den var riktigt rolig.Kul med lite nytt .

Vi sjöng även sådant som vi tränat innan.Kul och sjunga.


Idag verkar solen ha gett sig av helt och hållet,är väldigt 

gråmulet på himlen,men än så länge uppehåll(10:30)men 

kommer nog regn/skurar här under dagen.Tyckte dom pratade 

om det på Tv-n när jag kollade.Blir en sådan där Kilig dag idag.

Jag har att göra ändå,även om vi får regn idag,det är No Problems.


Nu vill ni nog ha lite Gåtor med svar igen,Så ni som vill läsa dom får 

hänga med till nästa rad,för nu kör vi igen.Håll till Godo,Trevlig Läsning!


1)När segrar hoppet över förståndet?

SVAR:När man gifter sig för andra gången.


2)En sommardag fördubblas antalet 

utslagna blommor en gång i minuten.

Efter 1 timme var rabatten helt fyld med 

utslagna blommor.När var den halvfylld?

SVAR:Efter 59 minuter.


3)Varför är en svart höna smartare än en vit?

SVAR:För att en svart höna kan lägga vita ägg,men 

en vit höna kan inte lägga svarta ägg.


4)Vem är döv och stum,men 

talar alltid sanning?

SVAR:Spegeln.


5)Varför är det dumt att gå omkring

med blå solglasögon på svalbard?

SVAR:Man riskerar att förväxla is-

björnarna med blåbär.


6)Vad är det bästa man kan göra 

när man blivit påkörd?

SVAR:Ta Bilens nummer.


7)När önskar en bilägare att han 

inte hade bil?

SVAR:När han inte får igång motorn

och inte får stopp på avbetalningarna.


8)Hur många stearinljus bränner kungen 

upp på julafton?

SVAR:Stearinljus bränns inte upp,

de brinner ner.


9)Vad kan man bryta utan att

röra vid det?

SVAR:Löftet.


10)Vad är det som är svart och 

vitt och har sexton hjul?

SVAR:En zebra på rullskridskor.


Kör 2 st till idag.Dom kommer här:


11)Vad heter Elvis Bror?

SVAR:Tolvis.


12)Varför får inte fångar läsa

vitsböcker?

SVAR:Av rädsla för att de ska

brista ut i befriande skratt.


Det var Gåtorna för idag.Nu blir det inga fler.

Skall ge er Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Bartolomeus.

Grattis till er!


Nu skall jag vidare med dagen,och avbryta mitt

skriveri för denna Onsdagen,men önskar er alla

som läser här en riktigt bra onsdag även om inte

vädret är på sin allra bästa sida.


Nu skall jag strax ge mig ner och sätta lite fart på 

lite gamla kartonger som vi har liggandes vid kaminen,

ser så illa ut tycker jag.Bättre när man får undan det.


Det var allt för mig denna dag,

Tack för ditt Besök och välkommen Tillbaka...

Ha en riktigt bra dag.Ha det så jätte bra...MARIA B.













Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards