Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Maria Blicker - 19 augusti 2011 10:01

Hejsan! Idag har jag lyckats byta färg 

på Texten när jag skriver.Tänkte kolla 

lite och se hur det blir.En liten Testing bara.


Kan vara kul att skriva med någon annan färg,

finns ju många här att välja på,men nu fick det

bli blått idag.Det har bara inte blivit av innan att 

jag provat ngn annan färg,jag vet att det går att byta,

men idag provar jag lite.Kan vara kul!


I dag har vi inte något vidare väder precis,

Regnar och Blåser utanför fönstret.Gjorde lika 

dant i morse när jag skulle köra simon till skol-

bussen,det var ingen höjdare precis.Fy och Usch!

säger jag bara vilket väder.


Jag tror faktiskt att regnet skall vara under dagen,men 

att det skall bli bättre till Helgen,tyckte dom visade det 

på tv-n.Nu är simon i skolan,men idag så slutar han tidigt.

Dom gör det på Fredagar.


Nu över till lite Gåt Time igen.Vill ni läsa dom så får ni hänga

med som vanligt till nästa rad,för nu kör vi igen.Trevlig Läsning!


1)Vilka blad ramlar aldrig ner 

på marken?

SVAR:Bladen i en bok.


2)Vilka klockor är dummast?

SVAR:Gökur(ko-ko.)


3)Vilka mandlar kan man inte äta?

SVAR:Halsmandlarna.


4)Vilket blad har ingen stjälk?

SVAR:Rakbladet.


5)Vilket djur går aldrig till Liseberg?

SVAR:Antilopen.


6)Vilket djur är artigast?

SVAR:Bocken.


7)Vilket slags vatten fryser aldrig till is?

SVAR:Varmvatten.


8)Även om alla trampar på mig,

så trampar jag aldrig igen.

SVAR:Gatan.


9)Hur kan man äta ett ägg 

utan att ta av skalet?

SVAR:Be någon annan skala 

det åt dig.


10)Jag har aldrig funnits men 

jag kommer alltid att finnas,

ingen har sett mig,men alla kommer

att se mig så småningom?

SVAR:Morgondagen/Framtiden.


Det var dagens Gåtor.Den här blåa färgen

var inte så tokig,men i morgon blir nog till

att testa ngn annan färg.Blir nog att byta lite 

tror jag.Skall inte glömma att lägga ut Dagens 

Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Magnus,Måns.

Grattis till er!


Nu blir att bryta dagens skriveri,måste vidare

Ikväll blir att äta lite gott igen.Det är ju ändå 

Fredag.Här blir Paj idag.Det var länge sedan.

Det är gott.


Nu önskar jag er alla som läser detta en riktigt 

bra Fredag även om vädret inte är på sin bästa 

sida idag,(regnar ju)


Tack för ditt Besök och välkommen åter...

Ha en riktigt bra dag.Ha det bra...MARIA B.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards