Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Maria Blicker - 18 augusti 2011 09:20

Hej igen! Nu är jag placerad framför 

Dator skärmen igen och dags för Dagens 

inlägg som kommer här:


Idag har både Marcus och simon börjat Skolan 

igen efter ett långt sommarlov.Marcus börjar på

Särgymnasiet nere i skene,och simon börjar i 5:an

här i Öxabäck.Skönt för dom att börja få lite allvar igen

och lite att göra.Simon var inte så pigg i morse på att 


han skulle åka dit,men han var inte svår att få iväg,det 

gick bra.Jag körde upp honom med Tgb-n i morse till skol-

bussen och gör så i fortsättningen med tänkte jag om vädret 

tillåter.Marcus har tyckt att det skall bli spännande att få börja 

ny skola och få komma dit,så det blir nog bra för Marcus.


I dag har inte bara dom börjat skolan utan nu drar även Kören 

igång igen efter sommaren,men den är först nästa Vecka så det

ser jag framemot.Skall bli kul att komma i gång att börja sjunga 

igen.


Nu tänkte jag ge er lite Gåtor med svar igen,om ni har lust för det?

Så häng med till nästa rad för nu kör vi:


1)Vad har rötter som ingen sår,

är högre än träd som växt i 

många år.Sträcker sig upp i

det blå,men växer aldrig ändå?

SVAR:Berg.


2)Vad håller sig i längden alltid

mitt i mängden?

SVAR:Bokstaven g.


3)Vad kalls femtio säckpipsblåsare

som sitter fast kedjade på havets

botten?

SVAR:En god början.


4)Vad kan man hålla efter att

man har gett det till någon annan?

SVAR:Sitt hedersord.


5)Vad är det som inte existerar,

men som ändå har ett namn?

SVAR:Ingenting.


6)Vad är det som ligger mitt i 

Danmark,men också i utkanten 

av Amsterdam?

SVAR:Bokstaven m.


7)Vad är det som många talar om,

men ingen kan göra något åt?

SVAR:Vädret.


8)Vad är det som är smittsamt,

men som ingen fruktar?

SVAR:Leendet.


9)Vad är värre på sommaren än 

på vintern?

SVAR:Trafiken till och från stranden.


10)Vem jobbar alltid svart?

SVAR:Sotaren.


Det var Dagens Gåtor för denna Torsdagen,

Hade ni en Trevlig Läsning?Hoppas det i 

alla fall.Nu ser det ut som om solen har 

försvunnit här på himlen,men hoppas 

verkligen att den kommer fram igen.


Dagens väder har jag inte kollat så mycket än,

så det blir med spänning att se vad dagen kommer 

att bjuda på.Hoppas på sol,men det tåls att se.


Nu när jag ändå är i skrivtagen så tänkte jag lägga

ut Dagens Namnsdag som kommer här:


Dagens Namnsdag är:Ellen,Lena.

Grattis till er!


Nu skall jag vidare med dagens sysslor,

så dags att avrunda mitt skriveri för den 

här dagen,men som vanligt önskar jag er

alla som läser här,en riktigt bra Torsdag 

oavsett vad ni har för er.


Tack för ditt Besök och välkommen åter...

Ha en riktigt bra dag,Ha det så bra...Maria B.








Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards