Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Maria Blicker - 11 augusti 2011 10:04

Hejsan! Igår var Lennart lite Ledig igen.

Vi behövde göra lite ärenden igen.Är ju 

alltid sådant som måste göras i mellanåt

för oss alla.


Nu har jag äntligen fått iväg min Moped till Borås också.

Jag har fått den inlämnad på verkstaden hos Stibix där 

jag köppte den.Den har inte fungerat på mer än halva 

sommaren,men nu har vi lyckats få iväg den dit den skall

vara så skall dom höra av sig när den blir klar.Känns skönt 

att den äntligen är inlämnad.


Det är ju alltid bara en massa andra saker som skall göras hela 

tiden,men nu fick vi ett utrymme igår för att få iväg den.Känns bra 

tycker jag.


Från Mopeden till ngt helt annat.Härom dagen så lade våran gamla 

Dator av.Den har mer eller mindre varit lite konstig länge,men nu lade 

den av helt och ville inte fungera alls,så då var vi i Borås i går och köppte 

oss en ny,det blev en Bärbar Sony,så tror att det blir bra i  alla fall,så nu 

sitter jag och skriver på den.(Lite kul med ngt som är nytt.)


Nu tänkte jag ge er lite Gåtor igen om ni inte tycker det börjar bli tjatigt.

Nu kommer dom i alla fall.Trevlig Läsning!


1)Vilken munk är intresserad av tjejer?

SVAR:Raggmunken.


2)Vem är ingen äkta same?

SVAR:Fusklappen.


3)Vilken kung bär den största kronan?

SVAR:Den med störst huvud.


4)Vad används för syns skull?

SVAR:Ögonen.


5)Viken skidåkare missar mest)

SVAR:Skidskytten.


6)Vad sade kunden till fotografen 

när han skulle betala?

SVAR:Tar du kort?


7)Vilka slår på stort?

SVAR:Boxarna.


8)Vem brinner för matlagningen?

SVAR:Flamberaren.


9)Vad öppnar man mest på Restaurangen?

SVAR:Munnen.


10)Vad blir det av två "L"?

SVAR:Tvål.


Nu blir det inga mer Gåtor för idag.Försöker i alla fall så 

att det blir nya varje dag.Så får ni lite nya att läsa.

Nu måste jag tyvärr bryta för att fortsätta vidare med

dagen vad den har att erbjuda,men skall givetvis som jag 

brukar göra ge er dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Susanna.

Grattis till er!


Nu dags att bryta dagens skriveri,men önskar er alla 

en fortsatt bra Torsdag.

Tack för ditt Besök och välkommen åter...

Ha en riktigt bra dag,Ha det bra...Maria B.






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards