Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Lördag och Åskväder+Kalas...

Av Maria Blicker - 27 augusti 2011 13:35

Hej alla som läser det här!

Hoppas att  ni mår bra?

Det gör vi här.Idag har 

Åskan smällt här.Flera ggr 

både av och till.


Måste säga att jag är inte speciellt förtjust i Åskan.

Det kan jag inte säga att jag är,men idag var det nästan 

ett måste.Det har ju varit kvavt i flera dagar,så nu behövde 

det bryta av.Så inlägget blir lite sent idag pga Åskan.


Det var bättre att åskan blev nu på dagen idag än om 

det skulle smällt på natten.Nu har jag fått gjort Tårtan 

som vi skall ha i eftermiddag när vi skall Fira Marcus lite.

Om jag får säga det själv så blev den riktigt bra.Inte för att

skryta men den blev riktigt tjusig idag,så det skall bli gott sedan.


Från Åska och Tårta+Kalas till lite Gåtor med svar igen,om ni vill

läsa så häng med till nästa rad,för här kommer dom.Trevlig Läsning!


1)Var på jorden finns det ingenting nedanför 

utan endast ovanför?

SVAR:Vid Jordens medelpunkt.


2)Barnen älskar mig och tanddoktorn tjänar

mycket pengar på mig.Vem är jag?

SVAR:Sockret.


3)Hur skirver man råtta med fyra Bokstäver?

SVAR:Katt.


4)Vem kan sätta sig framför kungen med hatten på

utan att bli kritiserad?

SVAR:Kungens chaufför.


5)Hur kan man lägga en MOBIL i vattnet utan 

att den går sönder?

SVAR:Självklart!Den har ju simkort.


6)Vad har december som ingen annan månad har?

SVAR:Bokstaven d.


7)Vad är det för likhet mellan solen och ett fickur?

SVAR:Båda går ner i väst.


8)Hur förklarar sig en sopborste?

SVAR:Svepande.


9)Varför kan tv aldrig ersätta tidningar?

SVAR:Det är väldigt svårt att slå ihjäl flugor

med en tv-apparat.


10)Om våren gläder jag dig,

om sommaren svalkar jag dig,

om hösten föder jag dig,

om vintern värmer jag dig.

Vem är jag?

SVAR:Trädet.


Det var dagens gåtor,nu sitte jag och väntar på 

att besöket skall komma,men passar på att skriva 

lite till innan dom kommer.Skall lägga ut Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Rolf,Raul.

Grattis till er!


Skall även lägga ut ett Ordspråk som också kommer här:


Ordspråket:Tusen dagar hemma är bättre än den kortaste 

tid i främmande land.


Nu dags att avbryta mitt skriveri,för denna dagen,men 

önskar er alla en fortsatt bra Lördag.Det blir det här.


Tack för ditt Besök och välkommen Tillbka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.




 
 
Ingen bild

Mamma

28 augusti 2011 10:44

Hejsan Maria!
Tack för kalaset igår. Tårtan var riktigt lyckad. Såg väldigt fin ut och smakade jättebra. Marcus tyckte också om den sa han i bilen när vi skjutsade hem honom till Kinna.
Ha det så bra o stor kram till er.

Maria Blicker

28 augusti 2011 11:54

Hejsan!Jo,det var bara kul att ni kom,och det var väldigt kul att träffa Marcus igen,blir lite långt mellan varven ibland.Ville ju ha något att bjuda på,tyckte själv att den blev riktigt bra,och som du säger så smakade den ocskå jätte bra,Jo Marcus gillar ju Tårta,det var ju kul att han gillade den även ni.Ha det så jätte bra,så får vi höras mer i veckan på telefon.Ha det bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards