Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Torsdag och en dimmig Morgon....

Av Maria Blicker - 25 augusti 2011 08:54

Hejsan på er alla!

Har precis suttit och letat klart 

lite mer Gåtor tog lite tid idag,men 

ni får dom längre ner som vanligt.


Just nu har vi rättså dimmigt ute.

Hoppas på att det skall ge mig så 

småningom,nu sitter jag och väntar 

på att sotaren skall komma,men passar

på med detta under tiden,så är det klart

sedan.


Måste bara få säga en sak som jag bara tycker

och det är att jag tycker att hela sommaren har 

gått så otroligt fort,den har ju bara susat iväg.

Vart har den tagit vägen?Tyckte det gick ovanligt 

fort i år mot andra år.


Därimot så tror jag att både Hösten och vintern 

kommer att bli seg.Förra vintern känndes ju som 

en hel evighet innan den skulle försvinna.Hoppas 

verkligen inte det blir så i år? Det tåls att se.


Nu över till Gåtorna med svar till.Ni som vill läsa dom får

som vanligt hänga med till nästa rad,för nu kör vi:

Trevlig Läsning!


1)Vad såg kolumbus på höger hand

när han närmade sig Amerika?

SVAR:Fem Fingar.


2)Vilka fiskar förstår mest?

SVAR:Hajarna.


3)Vad blev Jakob när han miste Lea?

SVAR:Lealös.


4)Ska det bli något nyttigt av mig,

måste du först begrava mig.

Vem är jag?

SVAR:Fröet.


5)Vilket hål bli mindre ju mindre

det används?

SVAR:Vaken i isen.


6)Vad ger man en person som har allt?

SVAR:Tjuvlarm.


7)Vem är det som bankar hela natten

utan att väcka dig?

SVAR:Hjärtat.


8)Vad är lätt att få,men 

svårt att bli av med?

SVAR:Problem.


9)Vad äter en litteratur intresserad 

kannibal till middag?

SVAR:Bakad Poet.


10)Vilka blad kan man aldrig 

vara utan?

SVAR:Skulderbladen.


Kör 5 st till idag.Håll till Godo:


11)Vem går och går,men kommer

aldrig fram till dörren?

SVAR:En luffare som gått 

vilse i köket.


12)Varför äter man inte brun 

sås i kina?

SVAR:Skulle du klara av att äta

brun sås med pinnar.


13)Vad kan man tappa utan att

någon annan kan hitta det igen?

SVAR:Humöret.


14)Barnet ser mig ej fast

jag finns helt nära.Den fege ser

mig överallt och den kloke flyr mig.

Vem är jag?

SVAR:Faran.


15)Vem är trollet med gråvit kappa,

som ruvar över skog och älv,som flyr

för vind men ej för vapen som döljer 

solen själv?

SVAR:Dimman.


Det var Gåtorna för idag.Nu blir det inga mer.

Såg på statistiken här att siffrorna visade uppåt

igår.Det var riktigt kul att se.Får gärna fortsätta,

gör ingenting.


Nu blir att avsluta detta skriveriet,men innan jag 

gör det så lägger jag ut Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Lovisa,Louise.

Grattis till er!


Nu passar jag på att önska er alla som läser detta

en riktigt bra Torsdag oavsett vad ni har på programmet

eller om ni jobbar?


Tack för ditt Besök och Välkommen Tillbaka...

Ha en jätte bra dag.Ha det så bra...MARIA B.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards