Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Maria Blicker - 25 januari 2012 11:54

Morsning Korsning! Hur mår ni en dag som denna

Onsdagen?Hoppas att det är bra i alla fall.Det är det här

som det alltid brukar vara,eller för det mesta i alla fall.

Mycket  sällan som vi är sjuka här,så säger bara"peppar

peppar"man får vara glad över att man får vara Frisk och kry.



Idag är vädret lite Gråmulet på himlen men uppehåll i alla fall,men fortfarande

Vinter och snö ute,och verkar som det skall hålla i sig ett tag framöver nu.Vi fick

vinter till slut ändå,fast vi fick vänta länge på den.Idag ligger temperaturen på -4,3 grader här,

så eldar för fullt i kaminen och kommer så göra resten utav denna Onsdagen.Idag har Simon innebandy

som han tycker är kul och kommer inte förrän till Kvällen. Över till nästa rad:


Idag har jag hittat en Dikt här på nätet som heter"Vintervitt"som kommer här nedan sedan och det är även

en del Historier och en del Citat idag,så det är lite av varje idag.Det är 5 stycken Historier och 7 stycken Citat.

Från mig till er alla.Mycket Nöje!


"Vintervitt" Skriven av:Lennart Hellsing.

En morgon när vi vaknar,

är hela världen vit,

och vi förstår att vintern

har kommit hit.


Då går vi ut och rullar

oss runt i mjuka snön

Då far vi på vår kälke

rätt ut mot sjön.


En snögubbe vi murar

Han liknar mest ett troll

Vi sätter dit som näsa

en bandyboll.


Så bygger vi en lykta

på gården till vårt hus

och tänder sen om kvällen

ett litet ljus.


Det var Dikten,tyckte den var fin.Vad tycker ni?Nu över till dom Roliga Historierna.Mycket Nöje!

1)-Varför ser du så ledsen ut?

-Min fru skall resa bort.

-Men för det behöver du väl inte se så ledsen ut?

-Jo,för annars reser hon inte.


2)En man kom hem från en resa i utlandet.

Då han skulle igenom tullen upptäckte tulltjänstemannen

att han hade en 2liters dunk med sig.Tullaren frågade vad det

var i dunken.Mannen svarade att det var mirakelvatten.Tullaren öppnade

korken och luktade:

-Det luktar sprit här!Utbrister han.

-Det var som värst,då har miraklet hänt i alla fall.


3)Tullaren till turisten:

-Vad har ni i väskan?

-En karta över Dalarna.

-Men vad är det som kluckar?

-Siljan.


4)Lilla Lotta stod på sängen med pekfingret i luften.Då kom

mamma in och skulle skoja med Lotta:

-Jag skall äta upp ditt finger.

Sen bet hon lite försiktigt på fingret.

Då började Lotta grina.

-Det var ju bara på skoj!

-Dumma Mamma! Min snorkråka!


5)-Jag såg att ni hade en krossad ruta hemma hos er.

-Hur gick det till?

-Det var jag som hade sönder den.Fast egentligen var det min mans fel.

-Hur kommer det sig att det var din mans fel,när det var du som slog sönder den?

-Han duckade.


Det var Historierna.Nu över till dom 7 citaten.Mycket Nöje!

1)Humor är en färskvara-Magnus och Brasse.


2)Hundar ler,men de ler med sina svansar-Max Eastman.


3)Man ska inte dömma hunden efter håren-Norskt Ordspråk.


4)Det är svårt att lära en gammal hund att låta bli att sitta-Gunilla Dahlgren.


5)En hög inkomst är det bästa receptet för lycka

som jag någonsin hört talas om-Jane Austen.


6)Kunskapen är en skattkista,övning är nyckeln till den-Thomas fuller.


7)Säkra bilar är bilar som inte går snabbare än deras förare tänker-Robert Lambke.


Det var även citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Paul,Pål.

Grattis till er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna Onsdagen,får se vad dagen kommer att föra med sig.

Nu först väntar mat för magen sedan en runda i skogen med Figo.Sedan får vi se vad som sker...


Nu passar jag på att önska er alla som läser detta en riktigt bra Onsdag oavsett om ni Jobbar eller vad ni gör?

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det nu så jätte bra.Ha en riktigt bra dag....MARIA B.


PS.I morgon Torsdag blir det inget inlägg här,har lite annat på programmet att göra,men ta gärna del

utav annat roligt som ligger ute,finns ju en hel den skoj,men återkommer på Fredag igen,då blir det ett nytt

inlägg igen.DS Fortsätt nu och ha det så jätte bra till jag skriver igen...Ha det bra....


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards