Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Maria Blicker - 1 januari 2012 11:32

Hej alla Nyårsfirare!

Hoppas att ni hade en bra Nyårsafton?

Det hade vi här.Dags att se vad det nya året

2012 kommer att föra med sig?För att ta tag i

årets första väder så har vi rätt gråmulet väder här.

I morse när jag kom upp så regnade det ute.Inget

vidare,men det verkar inte blåsa så mycket idag.


Idag har jag letat upp lite limerickar för er att ta del utav.

Har även 3 st Historier också,så inga citat idag.Det är 6 stycken

Limerickar.Dom första är skrivna av Edward Lear.Från mig till er alla.

Mycket Nöje!


 Limerickar av:Edward Lear:

1)Det var en gammal man med en näsa

Vem sade:Om du väljer att tro,

Att min näsa är för lång.

Ni är säkert fel

Det märklig man med en näsa.


2)Det var en gammal man på en kulle

som aldrig eller sällan stått stilla;

Han sprang upp och ner

i sin farmors klänning

som prydde den där gubben på en kulle.


3)Det var en ung dam vars motorhuv

som lossade när fåglarna satt på den:

Men hon sade:Jag bryr mig inte!

Alla fåglar i luften

Är välkomna att sitta på min motorhuv.


Limerickar Gutenberg Projekt:

4)Det var en gammal man med en gong

vem stötte på det hela dagen lång:

Men de ropade,"O lag!

Du är en gammal otäck bar!"

Så de slog sönder den där gubben med en gong.


5)Det var en gammal man i ett träd

vem var fruktansvärt uttråkad av en Bee;

När de sade:Är det surr?

Han svarade:Ja,det är det!

Det är en vanlig brute av ett bi.


Limerick av Ed Bearsdsley:

6)I en pub på Bay of fundy

Gloria blev full på en Söndag

och hela nästa dag

på en båt till Calais

Sic transit Gloria Mundi.


Det var limerickarna.Nu över till dom 3 Historierna.Mycket Nöje!

1)En dag frågade lille pelle sin pappa vad som

skulle hända om han åt för mycket choklad.

Pappan Svarade:

-Du blir stor om magen.

Samma dag var pelle ute i stan med sin mamma och

såg en gravid kvinna och sa belåtet till henne:

-Jag vet vad du har gjort och det är gött det!


2)Grete kommer in på sportaffären och säger:

-Dom här fotbollsskorna som jag köpte till min son var inte bra.

-Jasså,vad är det för fel på dom?

-Han har inte lyckats göra ett enda mål!


3)En ryss,en tysk och Bellman skulle tävla om vem som kunde rapa högst.

Först var det ryssen han rapa så högt så alla i byn kunde höra honom.Sedan

var det tyskens tur han rapa så högt att hela landet kunde höra honom.Sen var

det Bellmans tur att rapa.Nästa dag stod det i tidningen:Kina har träffats av en jordbävning.


Det var även Historierna.Äftersom det inte är några citat eller ngn Namnsdag idag,för vi har ju

Nyårsdagen idag,så väntar jag med Namnsdagen till i morgon.


Nu blir det till att fortsätta med denna Nyårsdagen och se vad den kommer att föra med sig...


Nu får ni alla läsare ha en riktigt bra dag på vårat nya år 2012.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha en riktigt bra dag.Ha det bra...MARIA B.


PS.Passar på att önska er alla läsare en God Fortsättning på vårat nya år 2012.DS

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards