Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Maria Blicker - 10 januari 2012 08:49

Hej alla Läsare igen!

Hoppas att ni mår bra?

Det gör vi här.Måste bara tala

om att igår fick vi snö här igen,

Det började snöa mitt på dagen,det kom

stora flingor och snöade ett bra tag,så här

har blivit vitt på marken igen.


Det var till och med kramsnö igår kväll,för Simon var och

inspekterade detta,han lyckades få till en Snöboll,men det var

ingen stor,det var bara så han fick ihop en boll.Idag Tisdag Morgon

så ligger snön fortfarande kvar på marken,men icke någon kramsnö.

Det var simon snabb med att kolla nu innan han gick till Skolan.Den var för

hård nu på morgonen.Tycker det ser riktigt fint ut,när snön ligger på alla träden

och på buskar,nästan som ett Julkort.Vinden är alldeles lugn ute,så med andra ord

alldeles Vindstilla.Idag landar Temperatruen på +0,1 grader här.


Igår fick jag även upp mina andra Gardiner nu efter Jul och fick putsat alla fönstren

i huset så nu är Julen absolut borta,nu finns inget kvar,känns faktiskt rätt skönt.Hade bra

hjälp utav Simon i början,men han ledsnade efter en stund så det blev att fortsätta på

egen hand i stället.Nu kan vi börja titta framåt igen.


Nu över till lite annat.Idag har jag letat upp lite Roliga Historier och några Gåtor+Limerickar igen.

Det är 5 stycken Historier och 2 stycken Gåtor med Svar och 3 st Limerickar.Från mig till er alla.

Mycket Nöje!


1)En förskräckt gammal man kommer darrande till läkaren och

överlämnar en påse.Läkaren tittar på innehållet och säger:

-Jasså minsann,ni har tydligen binnikemask!

-Gudskelov,suckar gubben.Jag trodde det var nervsystemet.


2)Prosten Olsson åkte buss och det var mycket folk ombord,så mycket

att då Rolle,ordentligt på kanelen,vinglade in så fanns det ingen sitt plats.

Prosten Olsson reste sig och erbjöd Rolle sin plats.Rolle slog sig ner,pustade,

och sa:

-Tack...det var för väl att det fanns någon här på bussen som vet hur det är att

vara ordentligt packad..!


3)Så var det amerikanen som kom över till Sverige och hälsade på sina släktingar.

När han såg deras lilla gård brast han ut i skratt och sa:

-Det tar mig en vecka att åka runt min gård med min bil.

-Jasså,Jaha svarade kusinen,jag har också en sån bil...


4)Advokat Bergström satt och talade med sin mycket vackra och urringade bords-

dam vid en mycket fin middag.

-Min fru har börjat härma fåglar,berättar han efter ett tag.

-Jasså,så intressant.Vad gör hon då?

-Tja,just nu sitter hon och bevakar mig som en hök...


5)Doktor Jonssons telefon ringde sent en kväll.Det var en kollega som

behövde en fjärde man i bridge.

-Va?sa Doktor,Jonsson.Jag kommer omedelbart.

-Måste du iväg så sent,undrade doktorinnan Jonsson.

-Ja,det är mycket allvarligt.Det är faktiskt redan tre andra läkare på plats!


Det var Historierna.Hoppas ni gillade dom?Nu över till dom två  Gåtorna.Mycket Nöje!


1)Vad är det för likhet mellan en sked och en giraff?

SVAR:Båda simmar lika dåligt.


2)Fem gick genom samma dörr,men kom in i varsitt rum?

SVAR:Fingrarna i en handske.


Nu till dom tre Limerickarna.Mycket Nöje!


Limerick av Krisitian Silver:

1)En apa vid Kolmårdens zoo

blev kär i en attraktiv ko

men när kon åt banan

hos en grann babian

då blev apan svartsjuk månntro.


Limerick av Erik Nygren:

2)En åldrig professor från Lund

började skälla som en hund

ej sett maken till fnatt

att tro på Rossies e-katt

är som att tro på att jorden är rund.


En Limerick till av Erik Nygren:


3)En annan gammal tok från Sala

strax vaknade upp ur sin dvala

-inte,det vi gör här,

att tro på sånt där

Nu sliter de håret tills båda är kala.


Det var även Limerikarna för idag.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Sigurd,Sigbritt.

Grattis till er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna fina och Snövita Tisdag.Idag har även barnen börjat 

sina skolor igen efter sitt Jullov,så nu är Simon iväg och han slutar idag klockan 14:00.Får se vad

denna dagen bär iväg med...Över till nästa rad:


Nu får ni allihop som läser min Blogg,ha  en riktigt bra Tisdag.Det skall jag ha.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards