Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Maria Blicker - 22 januari 2012 17:25

Hej allihop! Dags för ännu ett inlägg i min Blogg.

Det börjar rätt sent idag,och det har hunnit att bli mörkt

när jag skriver nu,men finns ju ett talesätt som heter:

"Bättre sent än aldrig"och det tycker jag stämmer väldigt bra,

är rätt sant.


Igår kom det ju en hel del snö som damp ner från himmlen,så nu har vi väl

fått så det både räcker och blir över.Idag har vi haft ett riktigt fint vinterväder

med sol och riktigt fint ute,så idag har jag passat på och tagit mig en promenad

med figo uppe i våran skog,men det var både jobbigt och tungt i all snö som är där nu.

Det fick bli dagens motion.Nu i dagarna så har jag sett att även det andra Vindkraftverket

har kommit igång att börja snurra också,har ju bara varit ett innan,men nu snurrar dom båda två.

Lite kul att kika på ibland. över till nästa rad:


Idag har jag letat upp lite Citat igen,var ju ett tag sedan nu,så idag hoppar jag över Historierna och även

ordvitsarna.Det är 10 stycken Citat idag.Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1)Retar du upp dig på ting som är små,är du väl inte bättre än så-Alf Henriksson.


2)Börja varje dag med ett leende,så har du det överstökat-W.C.Fields


3)Humor är att skratta åt det som du inte har när du borde ha det-Langston Huges.


4)Den som berättar en god historia,får finna sig i att lyssna på minst två dåliga-Arthur Lundkvist.


5)Gör så gott du kan idag.I  morgon kan du kanske göra det ännu bättre-Sir Isac Newton.


6)Varför är nycklarna alltid på det sista stället jag letar på?

Jo,för antagligen så slutar jag leta när jag hittar dom-Okänd.


7)Jag är unik,precis som alla andra-Okänd.


8)Musik skapar en form av njutning vilken den mänskliga naturen inte klarar sig utan-Konfucius.


9)Stor Musik går in i örat med lätthet och lämnar minnet med svårighet.

Magisk Musik lämnar aldrig minnet-Sir Thomas Beecham.


10)Musik ska byggas utav glädje,av glädje bygger man Musik.

Musik,det får ni ändå medge,gör glädjen ännu mera glädjerik-Lill Lindfors.


Det var citaten idag.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Vincent,Viktor.

Grattis till er!


Nu skall jag fortästta vidare med resten utav denna Söndagskvällen,och vad som är kvar på denna helgen.

I morgon ny vecka igen,blir att se vad den kommer att föra med sig,Spännande....


Nu får ni alla har en fortsatt bra Söndags kväll,trots att inläget blev sent,Skriver i veckan igen.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.









Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards