Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Maria Blicker - 20 januari 2012 09:14

Hej alla Glada Människor!

Ännu en Fredag som börjar ta fart,veckan

säger bara Swisch tycker jag,tiden går ju jätte fort.

Nästan lite skrämande i bland när man tänker.


Idag när jag tittar ut genom fönstret här så är det riktig

grådimma som är utanför och vi har fått ett litet tunt lager

med vit snö igen,nästan lite puderaktigt kan man säga om

ni förstår vad jag menar?Temperaturen ligger på+0,8 grader.

Både Vinden och träden verkar lugna än så länge.Skönt när det

är så och inte en massa blåst hela tiden.Ngn som håller med mig?


Simon är i väg som vanligt och i och med att det är Fredag så slutar

han tidigt idag,vilket är Klockan:13:00 så skönt att få hem han lite tidigare

någon dag på veckan också. Över till nästa rad:


Ni som inte vet så använder jag mig utav Facebook som alla andra gör idag.

Har haft det rätt så länge och tycker det är riktigt bra sätt att få lite information

om andra på och vad dom gör och har för sig,nu i morse när jag var inne och tittade

lite som jag brukar göra,så gjorde jag en liten upptäckt från en annan vän som också använder

facebook.Hon hade lagt ut om "IncrediMail."Vilken rolig syn jag fick när jag fick syn på detta.Har

nämligen haft detta innan när vi hade våran gamla dator,men när vi köpte våran nya nu,så har det

bara av någon anledning blivit bortglömt,så nu kunde jag bara inte låta bli utan att ta upp det nu igen,


Så nu på morgonen så har jag suttit och pysslat lite med detta,för att få det till att fungera,men vad mycket

nytt det var när jag kollade på allt,mycket som har kommit till.Jätte bra tycker jag,samtidigt kul också.Så nu vet

ni det alla som läser detta. Från detta över till nästa rad:


Idag har jag letat ytterligare lite nya Ordvitsar,tycker det är kul med vitsar.Idag är det också 10 stycken.

Från mig till er alla Mycket Nöje!


1)Samer har bra Lokalvårdare för att dom förstår sig på Renhållning.


2)-Jag tycker att du kör vingligt.

-Ja,jag har druckigt några glas vin.

-Jaså,då är det ju inte så konstigt att det vinglas.


3)Det var en åklagare som fick problem med bilen.

-Vad gjorde han då?

-Jo,han lagade bilen för han var ju åk-lagare.


4)Svalbards bardval svalde bara valbar bardsvalsmat.


5)-Ischias?Är inte det huvudstaden i  Ryggskottland?


6)-Hur blev Göran persson och Systembolagschefen Anitra Steen Kära?

-Det sa bara kluck.


7)-Tog du en dusch i morse?

-Fattas det en?


8)-Vad heter Tallrik i pluralis?

-Skärvor.


9)-Vad kallar man en rädd tjur?

-Redbull.


10) Det går bra för bönderna nu för tiden.För får de inte in säden

får de skördebidrag.Får de in den får de barnbidrag.


Det var ordvitsarna för idag."Ett skratt om dagen känns bra för magen".

Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Fabian,Sebastian.

Grattis til er!


Nu skall jag ta och fortsätta vidare med denna Grådimmiga Fredag,får väl som om den försvinner under dagen

eller om den ligger kvar,blir lite spännande att se vad som sker med den under dagen?Till Kvällen skall vi äta lite potatis-

Kulor och lite gott Kött och Grönsaker till skall även tittade vidare på "The Voice Sverige" på TV 4.Tycker det är ett riktigt

bra Program faktiskt har sett det sedan det började och nu måste man ju se vidare. Över till nästa Rad:


Nu får ni allihop ha en riktigt bra Fredag oavsett om ni har Dimma eller ej eller om ni Jobbar eller vad ni har på programmet idag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA B.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards