Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Maria Blicker - 2 januari 2012 11:39

Hej alla Glada läsare!

Hoppas att ni mår bra?

Det gör vi här,för att börja med

dagens väder så har vi gråmulet men

uppehåll och en temperatur som ligger på

+5,4 grader och vinden är rätt lugn.


I morgon Tisdag skall vi in till Habiliteringen i Borås

och prata lite om Marcus och personalen på boendet skall

vara med,så då kommer jag ej att lägga ut ngt inlägg så bäst

att meddela så ingen går och undrar varför jag ej lagt ut ngt.

Nu vet ni det,till kvällen i morgon bär det av ner till Kören för träning.


Idag Måndag har jag letat upp lite roliga Historier igen och en del

Citat också.Det är 10 st Historier idag,och 6 stycken citat.Från mig

till er alla.Mycket Nöje!


1)-Hur får man en Norrmans ögon att glittra?

-Man lyser i hans ögon med en ficklampa.


2)-Vet du varför Norrmännen alltid tar med sig hacka

och spade när de åker till Finland?

-Därför att den norska kronan ligger under den finska marken.


3)En svensk turist fick i oslo se en begravningsprocession

komma nedför gatan.

-Vem är det som är död?frågade han en norrman som stod bredvid.

-Jeg er ikke sikker,men jeg tror det er den i kisten.


4)-Bibeln är uppdelad i två olika delar,kan du nämna dessa två vid namn?

Lilla Kalle funderade ett tag och svarade sedan skolfröken:

-Ja,dä måste va pärmen och blana.


5)-De här järntabletterna jag fick av doktorn är nog för starka.

-Hur så?

-Jag kommer inte genom säkerhetskontrollen på flygplatsen.


6)-Den styrmannen blir nog inte gammal i det rederiet?

-Varför inte?

-Jo,vid sjöförklaringen sa han att orsaken till att fartyget rände

upp på land var att sjön plötsligt tog slut!


7)-Det gladde mig mycket att se Karlsson på nykterhetsmötet igår.

-Åh sjutton,var det där jag var igår?


8)-Det är min själ inte lätt att vara konstnär,slår man upp ett staffli

på gatan och börjar måla kommer det en jädrans massa och glor,men

ordnar man en utställning kommer det inte en käft.


9)-Egon,kommer du ihåg när vår son hörde av sig senast?

-Ett ögonblick bara ska jag titta efter i checkhäftet.


10)Fick du verkligen ut 4000 kronor för den gamla

saaben som inte klarade besiktningen?

-Visst,Jag gjorde ett lotteri--400 lotter á 10 kronor styck.

-Men upptäckte ingen att saaben var kass?

-Jo,han som vann,men han fick sin tia tillbaka.


Det var Historierna.Hoppas ni gillade dom?Nu över till dom 6 st Citaten.

Mycket Nöje!


1)Det största modet är tålamodet-Koranen.


2)Livet är kort men det kan vara långt medan det pågår-August Strindberg.


3)Det är en god vana att då och då i frågasätta saker och ting som man i åratal tagit för givna-Tyskt Ordspråk.


4)Dela med dig av dina erfarenheter.

Det är ett sätt att bli ödödlig-Dalai Lama.


5)Behandla andras fel lika försiktigt som dina egna-Kinesiskt Ordspråk.


6)Även den bästa kan fela-Svenskt Ordspråk.


Det var även Citaten,det ingick några Ordspråk också.Alltid kul att läsa Citat och ordspråk.

Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Svea.

Grattis till er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna Måndagen,nu väntar lite middag om en stund,

i eftermiddag väntar lite annat pyssel...Över till nästa rad:


Nu får ni allihop ha en riktigt bra Måndag.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det så bra...MARIA B.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards