Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Maria Blicker - 5 januari 2012 12:19

Morsning Korsning!

Hoppas att ni alla mår bra?

Det gör vi här.För att dra igång

dagens väder,så är det helt raka motsatsen

mot igår,det är väldigt lungt ute,blåser inte alls

som det har gjort.Vinden har verkligen lugnat ner sig.

Det är även uppehåll ute,men rätt gråmulet ändå.

Temperaturen landar idag på +1,6 grader.Barmark

Här eldar vi i våran kamin,vi har en riktigt skön värme i huset idag.

Så idag klagar vi inte,snarare tvärtom.


Idag har jag letat upp lite Roliga Historier igen här på nätet,och har även letat

upp lite citat som ni även kan ta del utav idag.Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1)Två jägare från skelleftehamn satt på sitt älgpass och drack grogg.

Plötsligt brakade det till i buskarna och ett gigantiskt djur uppenbarade sig

framför deras ögon.Båda jägarna skjuter så gott de förmår i spritdimmorna och

träffar trots allt målet.Stolta beger de sig fram till de nedlagda bytet.De tittar på bytet

en lång stund innan den ene utbrister:

-Du peppe,vem fan har skott älgen?


2)-Hur kan man veta att en skelleftehamnsbo är gift?

-Enkelt,det finns rester efter utspottad snus på EPA-traktorns båda sidor.


3)En Jude och en negress skaffade ett barn tillsammans.Barnet växte upp

och hade en bra barndom.När han en dag kommer hem efter skolan utspelar sig följande:

-Pappa!

-Ja,min son!

-Pappa,är jag Jude eller neger?

-Men varför undrar du det?

-Jo,det är en kille i skolan som säljer en TV och jag undrar om jag

ska pruta på priset eller stjäla den?


4)Lille Per kom hem efter första dagen i skolan.Pers mamma frågar honom:

-Så älskling,Vad lärde du dig idag?

Lille per ser trumpen ut och svarar:

-Inte tillräckligt,jag måste tillbaka dit i morgon.


5)Gunnar och hans fru var på Gunnars Gymnasieträff.

Det satt och tittade på en full,ensam kvinna som satt vid ett bord och

tömde drink på drink.

-Känner du henne?frågade Gunnars fru.

-Jo,hon är min gamla flickvän.Hon började dricka efter att vi hade brutit med varandra

och lär inte ha varit nykter sedan dess,sa Gunnar.

-Jösses,sa hans fru.Vem kunde tro att någon skulle hålla på och fira så länge?


6)Fisförnäma fru klingenstråle kom in till slaktaren och sa:

-Jag vill ha en kött bit utan ben,senor och fett!

Slaktaren svarade:

-Jag har i åratal försökt föda upp sådana kor,men de bara rasar i hop och dör!


Det var Historierna.Hoppas att ni gillade dom?Nu över till dom 7 stycken Citaten.

Mycket Nöje!


1)Du har rätt att vara den du är-Bo,Lena Nyberg.


2)Tänk possitivt,snälla tankar gör dig vacker-Rebecka Jacobsson.


3)När man haft riktigt bråttom,

måste man stanna upp och vänta på sin själ-Kinesiskt Ordspråk.


4)Hemma är inte där du bor,utan där man förstår dig-Christian Morgenstern.


5)Livet är kort,och det är här för att levas-Kate Winstlet.


6)Ju mer sand som har runnit genom livets timglas,desto klarare ser vi genom det-Niccoló Machiavelli.


7)Meningen med det mänskliga livet är att tjäna,visa medkänsla och ha viljan att hjälpa andra-Dr.Albert Schweitzer.


Det var även Citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Hanna,Hannele.

Grattis till er!

Idag har vi ju även Trettondagsafton.


Nu skall jag fortsätta vidare med denna Torsdagen,se vad den kommer att ge...

I morgon Trettonde dag Jul så lägger jag ej ut ngt inlägg,för jag skall iväg ner

till Kyrkan och sjunga mitt på dagen så då hinner jag ej med att sitta här,så hoppas

på förståelse,brukar även göra det dagarna efter Jul,men ta gärna del utav annat jag har

lagt ut  här innan,finns ju mycket annat skoj.Över till nästa rad:


Nu får ni allihop som läser detta ha en riktigt bra Trettondagsafton.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.









Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards