Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Maria Blicker - 18 januari 2012 09:57

Hej alla läsare!

Mår ni bra?Hoppas det?

Det gör vi här i alla fall.

Idag har vi ett rätt gråmulet väder

och uppehåll,vinden är rätt lugn idag också.

Dimman som var igår är nu borta.Skönt Idag

hamnar temperaturen på+2,2 grader.


Nu är Simon iväg i skolan,och han har en rätt lång dag

framför sig,för innebandyn börjar idag igen efter Juluppehållet,

så skickade med Simon grejer till detta,så han var riktigt lastad i

morse när han gick.Han tycker detta är kul,tycker det är bra att han

har ngt att intresera sig för.Över till nästa rad:


Nu över till lite annat.Idag har jag letat upp lite Ordvitsar.Det är 10 stycken idag.Inga

Citat.Från mig till er alla Mycket Nöje!


1)-Hur kan du hävda att du inte visste vad du gjorde

när du slangade bensin ur grannarnas bilar?

-Jag var i andra tankar.


2)Jag tänkte köpa nya byxor men det stod att det var

utgående modell,och jag skall bara använda dom inomhus!?


3)Lo-basen Wanja förtjänade sitt efternamn redan som barn

då hon fick hämta ved till spisen:

-Wanja,Wed-in!


4)Hört på barnhemmet för invandrare:

-Vill ni ha en latte?

-Vad är en latte?

-Det är en blatte utan ben(B:n)


5)SE-Bankens VD Pennica Falskensken:

-Lån behöver inte alla ha,men mat behöver alla.

För att hålla uppe vinsten och (därmed våra Löner och bonusar)

ska vi börja sälja mat på våra bankkontor,konceptet ska kallas för

"Bank o mat".


6)Indisk kurragömma:Currygömma.


7)-Vad är det för likhet mellan ett ägg och en gangster?

SVAR:Bägge kan vara både råa och hårdkokta.


8)Apropå Ishockey-WM...Kan Ada slå Vakien...?

-Nej,men dom slog Tjeck Igen...och det var inget Lett

Land,nej en riktigt ryssare var det...och bronset till finnarna

Ack-nä,ack nä...


9)Om det är för varmt kan man ju svälja något,för då är det ju SVALT!

Men om man inte vill bli hungrig ska man inte svälja,för efteråt kan man

ju då konstatera att man (hade)SVALT.


10)-Vad Kallas det när det läcker i taket?

-Drop in.


Det var ordvitsarna för idag,som jag skrev igår,så "Ett skratt om dagen känns bra för magen"

Nu till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Hilda,Hildur.

Grattis til er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Onsdagen,Vindkraftverket som kom upp för ett

tag sedan snurrar på för fullt här,lite kul att se på på dagarna.Simon gillar det,han är lite intresserad

utav vindkraftverk,han har lånat böcker i från skolan för detta,i kväll är det träning för Kören i Torstorp,

förhoppningsvis så ger jag mig dit ett litet frågetecken än så länge,men får svar senare under dagen.

Över till nästa rad:


Nu får ni alla som läser detta ha en riktigt bra Onsdag,oavsett om ni jobbar eller vad ni tar er för?

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...MARIA B.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards