Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Maria Blicker - 19 januari 2012 10:28

Hejsan! Hoppas att ni mår bra även en dag som

denna Torsdagen?Här är allt bara som det skall,

allt rullar frammåt.I går kväll kom det lite snö på backen

igen,men inte så mycket men ändå något.Idag på morgonen

när jag gick med Simon till bussen så var det riktigt halt på vägen

här,nästan som en skridskobana,man fick ta det försiktigt när man gick.


Det har även varit snöblandat med regn i luften.Vinden är rätt lugn idag också,

så med andra ord:Vindstilla.Temperaturen faller idag på+2,2 grader idag också.

Simon är iväg i skolan igen,dom skall ha Tema hela dagen idag.Simon har berättat

att det är 4-5-6:an som skall ha det.Skulle varit iväg på Kören igår kväll ,men är mest

glad över att jag inte gav mig ut i det vädret som var  igår kväll,så får väl se till nästa

vecka hur det blir? Över till nästa rad:


Idag har jag letat upp lite ordvitsar igen.Dom är 10 stycken även denna dagen.Glöm ej

att "Ett skratt om dagen känns bra för magen".Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1)-Vad händer med Volvos bilar om det blir en Kinesisk ägare?

-Tja,standard färgen blir gul,motorn körs på risbrännvin och strål-

kastarna sned ställs.


2)På arbetsplatsen:

-Hej alla Glada och Arja.


3)Pappor som är hemma med sina barn lagar mat

diskar,och dammsuger kan man kalla dom för hushålls-

papper då?


4)-Tänk att dom har tid för Körsång på bilskolorna!

-Ja,det står ju övningskör på alla bilskolebilar.


5)-Vill du ha en morot?

-Ja,hellre det än en farot.


6)-Vilket flygbolag serverar glass och maränger?

-Marängschwischtair.


7)-Va,skall du ha en kanadagås med i din show?

-Ja,som gästartist.


8)Igår skulle jag baka bullar men hade ingen jäst,

så jag fick bjuda in grannen.


9)-Varför kastar Norrmännen brödrosten i vattnet?

-För att den ska rosta bättre.


10)Kirurgen till en sköterska under en hjärtoperation:

-Håll Klaffen!


Det var ordvitsarna.Hoppas att dom Gladde er?Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Henrik.

Grattis till er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Torsdagen,nu är det mest gråmulet ute,

och ser från vårat fönster hur vindkraftverket snurrar runt.Av någon lustig anledning så

har Simon koll på detta när vi går till bussen på morgnarna han pratar en del om det.

Lite kul att lyssna på,tycker jag. Över till nästa rad:


Nu får ni alla läsare ha en riktigt bra Torsdag oavsett om ni Jobbar eller vad ni tar er för.

Tack för att du besöker min blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag...MARIA B.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards