Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Maria Blicker - 17 januari 2012 11:16

Hej alla Glada Människor!

Hoppas ni mår bra?Det gör vi här.

Skrev ju inget igår,var iväg nere i  Kinna

på lite ärenden,körde TGB ner.Gick för ovanlig-

hetens skull bra att köra,trodde först det skulle bli kallt,

men var inte så farligt,hade ju rätt mycket på mig,så kände

mig mest påpaltad.Hämtade Simon senare på eftermiddagen som

var på Fritids.Han åkte ju bakom.Gick också bra.Simon är redig.


I morse var det rätt dimmigt här,men nu börjar det mesta av dimman att

försvinna.Vinden är rätt svag,eller rättare sagt,det blåser ingenting.Den är lugn idag.

Temperaturen ligger idag på Nollan här.Idag har jag letat upp lite Roliga Historier.

Det är  10 stycken idag,så slopar Citaten.Dom uteblir idag.Från mig till er alla.

Mycket Nöje!


1)-Hur gammal är min herre egentligen?

-95 år,herr domare.

-Du tycker inte att du är lite gammal för att springa runt

och stjäla bilar?

-Nja,det fanns ju inga bilar att stjäla när jag var ung.


2)Det hände sig under en tågresa på Transibiriska Järnvägen

att en rysk bonde kom in i en tågkupé,satte sig bekvämt tillrätta

och tog av sig sina skor.Ett par Engelsmän rynkade besvärat på näsan

och en av dom sa till bonden:

-Säg,byter ni aldrig strumpor,min herre?

-Jo,men bara mot cigaretter och sprit.


3)Maken och Makan var osams och pratade inte med varann.

När hustrun gick och la sig låg det en lapp på kudden med texten:

-Väck mig klockan sju i morgon bitti.

Klockan halv tio följande morgon vaknade mannen.På kudden låg

en lapp där det stod:

-Vakna klockan är sju.


4)Barägaren höll på att intervjua den förste sökande.

-Är du stark?

-Det kan man säga.Jag lyckades i alla fall slänga ut dom andra fem

som sökte den här tjänsten...


5)Tulltjänstemannen:

-Har ni något att förtulla?

Resenären:

-Nej,jag har bara kläder i väskan.

Tulltjänstemannen:

-Men det kluckar ju?

-Ja,kläderna är inte torra.


6)-Brukar tåget komma i tid?

-Vet inte!Jag är nöjd om det kommer på spåret...


7)Cirkusdirektören stod framför det sammanfallna cirkustältet

fylld av vrede och röt:

-Gud nåde den som gav elefanten nyspulver!


8)-Din mamma är så tjock-så när hon hoppar i havet sjunger blåvalarna:

-We are family!


9)-Kan kandidaten säga något som kolsyra är bra för!

Frågade professorn den medicine studeranden.

-Tja,den gör ju att korken lättare går ur!

-Drick mycket Kolsyra kandidaten!Blev professorns lakoniska svar.


10)-Jag drömde att jag åt en stor fet marshmellow,

när jag vaknade var kudden borta.


Det var Historierna för idag,som det heter:"Ett skratt om dagen känns bra i magen"

Tycker det stämmer bra.Vad tycker ni?Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Anton,Tony.

Grattis till er!


Nu blir att fortsätta vidare med dagen här,eldar faktiskt i kaminen,så skönt med värme i huset.

Får se vad dagen har att erbjuda idag.Alltid lite spännade att se...Igår var jag förresten ute och

jagade grannens djur som hade sprungit ut,var uppe i våran skog,det var inte i går som jag jagade djur,

men  det slutade väl som tur var,dom vände ner igen när dom såg att jag kom,så antar att dom blev

rädda,för dom hoppade in igen,så det slutade med tur som väl var.Blev ett snabbutryckande igår.

Över till nästa rad:


Nu får ni allihop ha en riktigt bra Tisdag,oavsett om ni jobbar eller vad ni tar er för?

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards