Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Maria Blicker - 21 januari 2012 12:36

Hej alla Glada Människor!

I morse var jag tvungen att börja dagen

med att ta en runda uppe i våran skog med

Figo,han var alldeles till sig,han både tjöt

och gnydde och hoppade,förstod med en gång

att det var något,så skönt att få röra på sig,och

efter rundan när vi kom in igen så var han genast lugnare.


Idag kan jag tala om för er allihop att här har vi ett riktigt

snöande idag,snön riktigt vräker ner från himmlen,blåser gör

det rättså ordentligt,men jag hann och vara ute med Figo innan

snön satte igång för då var det uppehåll och fortfarande barmark,

men det kan man knappast säga nu för nu blir det vitt ute i stället.


Idag landar temperaturen på +0,2 grader när jag kollade.Vi eldar för fullt

i våran kamin nu,skönt med Kaminen.Jag gillar den,skulle vara väldigt svårt

att vara utan den när man är så van vid den nu. Över till nästa rad:


Idag har jag letat lite Roliga Historier och även en del Ordvitsar igen.Det är

sammanlagt 10 stycken igen.Från mig till er alla Mycket Nöje! "Ett skratt om dagen

känns bra för magen"som det så väl heter.Här kommer dom:


1)Roslagsgubben Petterson hade bestämt sig för att se Riksdagshuset.

Han lastade cykeln i båten och for till stan.Vid skeppsbron steg han i land

och cyklade mot riksdagshuset.Han klev av och parkerade den mot väggen.

En vaktmästare tyckte inte om detta och sa:

-Här får ni inte ställa cykeln?

-Varför inte?frågade petterson.

-Här går ju bland annat vänsterpartister in...

-Det gör inget,sa petterson,jag har låst den.


2)De nygifta paret låg i sängen då hustrun steg upp och gick

ut i köket för att laga sig en kopp te,för något varmt skulle hon ha i sig.

På morgonen ringde bruden från hotellets bröllopssvit till rumsservice.Hon

beställde en frukostbricka och en tallrik sallad.

-Bara sallad?undrade den som tog emot samtalet.

-Ja,jag vill se om han äter som en kanin också...


3)En hemmafru,en revisor och en advokat tillfrågades  hur mycket 2+2 var.

Hemmafrun svarade:

-Fyra.

Revisorn svarade:

-Jag tror det är 3 eller 4,men för säkerhetsskull borde jag gå igenom siffrorna

en gång till.

Advokaten drog för gardinerna,släckte ljuset och viskade:

-Hur mycket vill du att det ska vara?


4)Snälla Doktorn,ni måste hjälpa mig.Jag är så stressad,och

det gör att jag kan bli förbannad hur lätt som helst.

-Okej,det skal jag kunna hjälpa dig med.Berätta nu om ditt problem.

-Jag gjorde just det,din dumme fan!


5)Inskrivning av årets rekryter.En av dem som tillfrågades vilket vapenslag

han önskade tillhöra sa:

-Generalstaben.

-Är ni tokig karl!

-Nej,måste man vara det?


6)-Varför kallas den vackra blomman för Nejlika?

-Den borde väl heta Jalika?


7)-Jag har gått ner två kilo på en vecka,sa Barbro till sin väninna Lotta.

-Det var ju roligt.

-Roligt utbrister Barbro,då kommer jag ju att gå ner 104 kg på ett år.


8) På en skylt vid en skola stod det:

-Kör inte på barnen.

Under stod det:

-Vänta tills det kommer en magister.


9)Föredragshållaren talar om gifter och annat olämpligt i födan.

Han frågar åhörarna:

-Känner någon av er till något som vi äter som kan förorsaka oss åratal av lidande?

En röst i mängden:

-Bröllpostårta.


10)-Tore Skogman var glad jämt.

-Visst,han hade ju alltid glögg mellan tänderna.


Det var Historierna och ordvitsarna.Nu till dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Agnes,Agneta.

Grattis till er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna Snöiga och Blåsiga Lördag.Nu först väntar mat i magen,

sedan får vi se vart dagen bär iväg.Till kvällen lite gott att äta framför TV:n igen.Idag Kör Lennart

och jag har Simon hemma som är i full fart med att spela på sitt wii-Spel som han gillar att göra.



Nu får ni allihop ha en riktigt bra Lördag,trots att det både Snöar och Blåser.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en rikitgt bra dag...MARIA B.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards