Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Maria Blicker - 8 januari 2012 12:44

Hej allihop igen! För att börja denna dagens inlägg,så

har jag fått ny header igen nu efter Jul,skönt att kunna

lägga ögonen på någonting nytt nu.Igår kunde jag ej skriva

ngt här,för här var vi fullt upptagna med att få undan Julen,

och vi har även slängt ut våran Julgran.Det känns skönt att

ha fått undan det,så man kan vända och gå åt andra hållet

och kunna se frammåt igen.Idag har jag bara lite grann kvar från

gårdagens pysslande med att få undan Julen,men det har jag riktigt

bra hjälp utav simon med som kommer att hjälpa mig,så tur att jag har

honom.Nu börjar snart barnen sina skolor och även dom kommer i vanliga spår igen.


För att gå på dagens väder så har vi rätt gråmulet ute med en Temperatur som idag

landar på +1,2 grader och vinden är rätt lugn,så med andra ord Vindstilla.Idag har jag

letat upp lite Roliga Historier och lite Roliga Gåtor för er som kommer ihåg att jag hade det

ute för länge sedan,nu har jag hittat några igen,och även lite Citat.Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1)Telefonen ringer och Kvinnan i huset svarar:

-Ja hej,det är från Kommunen.Vi ville bara meddela

att er son har fått en dagisplats.

-Tyvärr måste vi tacka nej till platsen.

-Jasså varför då?

-Han har precis ryckt in i lumpen.


2)Två Norska Bankrånare blir förföljda av polisen.

De kommer till en rondell och har kört runt ett par gånger

när polisen kommer.

-Akta polisen kommer!Ropar den ene till den andra.

-Det gör inget,säger den andra,de är tre varv efter oss!


3)Mamma:

-Om du drar katten i öronen,så drar jag dig i dina öron och

om du drar honom i håret,så drar jag också dig i håret.Försåtr du det?

-Lille Pelle:

-Då vet jag vad jag skall göra...Dra honom i svansen.


4)Nu har jag läst i tidningen om hur farligt det är att

röka och supa,så nu ska jag fan sluta läsa.


5)Mannen sitter och suckar,besviken efter boxningsmatchen på Tv:n

-Fan också,det här har jag sett fram emot flera dagar också är det över

på 2 minuter.

-Jag vet hur det känns,svarar hans fru.


Det var Historierna.Nu över till dom Roliga Gåtorna.Det är 12 stycken idag.

Mycket Nöje!


1)Vad Sade bilen när den körts ut ur garaget?

SVAR:Jag är helt utkörd.


2)Vilken planet kan vifta på svansen?

SVAR:Pluto.


3)Hur många ärtor går det på en enkilospåse?

SVAR:Inga,för ärtor kan ju inte gå!!!


4)Vem kör iväg alla sina kunder?


SVAR:Taxichauffören.


5)Vad är det för likhet mellan en baby och en fiskare?

SVAR:Båda vill ha Napp.


6)Om din brors syster Jessika inte är din moster.

Hur är du då släkt med henne?

SVAR:Hon är din Mamma.


7)Vad är det som svävar mellan himmel och Jord,

när der regnar?

SVAR:Paraplyet.


8)Tre män ramlade i vattnet,men bara två blev våta i håret.

Hur kom det sig?

SVAR:En var skallig.


9)Hur får man en hund att sluta skälla i baksätet?

SVAR:Flytta den till framsätet.


10)Vilket får är dyrast?

SVAR:Guld-Tackan.


11)Vad är det för likhet mellan en professor och en apelsin?

SVAR:Båda är klyftiga.


12)Vad är höjden av försiktighet?

SVAR:En snigel som saktar ner i en kurva.


Det var Gåtorna.Nu över till Citaten.Det är endast 3 stycken idag.

Mycket Nöje!


1)Ett fynd är något du inte har användning för

till ett pris som du inte kan motstå-Franklin Jones.


2)Det svåraste med att göra bra affärer,det är att avstå från de dåligaSimon spies.


3)Jag gillar faktiskt misstag.Jag tycker de är mänskliga-Sting.


Det var även citaten.Anledningen till att dom är så få idag är för att jag har lagt ut

så mycket annat idag,men det blir fler en annan dag sedan.Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Erland.

Grattis till er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna Gråmulna Söndag.Nu väntar middag,och sedan

dags att ta tag i resten utav dagen.Nu över till nästa rad:


Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt bra dag,oavsett vad ni har på gång eller vad ni har för er.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen åter...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.














Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards