Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Lördag och Blåsigt igen...

Av Maria Blicker - 28 maj 2011 11:26

Hej alla Bloggläsare!

Idag Blåser det ute igen,nu känns det som

om man verkligen börjar längta till sommaren.

I alla fall känner jag det så.Hörde i alla fall att

värmen skulle komma nu i slutet på nästa vecka nu.


Det ser jag verkligen framemot,är lite trött på det här vädret

som vi har haft ett bra tag nu,nu vill i alla fall jag ha lite varmare ute,

så man kan slippa jackan i alla fall.Nu är Lennart ute i skogen igen,som

jag skrev i går på mitt inlägg,nu gör han det sista med plantorna sedan

börjar han köra på allvar igen.


Nu till lite Historier igen som ni kan läsa om ni vill.Dom kommer här

flera stycken idag:


-Vad heter Usamas Glömske bror?

-Var var det jag Laden.  


-Vet du vad norrmännen gör när dom skall tvätta bilen?

-Nej.

-En håller i slangen medan den andre kör bilen fram och tillbaka  


Två herrar skulle duelera.När dagen var inne

fick den ene ett telegram som löd:

-"Vänta inte på mig",skjut bara.  


Damen var ute och gick med sin tax,då hon möter

ett par raggare.Den ene säger:

-Vad stora råttorna har blivit i år.

Då svarar damen:

-Och skinnjackor har de fått också  


Trålfiskare Olsson kom inpuffande i viken.

Ortens reporter frågade:

-Var dimman besvärlig?

-Minst sagt.På vissa håll var den så tjock

så fiskmåsarna fick gå till fots.  


-Nu är det nog bäst vi drar oss uppåt skogarna,

sa gammelälgen till sin ko.Det börjar lukta kaffe-

kask i buskarna.  


-Varför gick du inte till polisen med den där guld-

ringen som du hittade?

-Nä,det stod ju "Din för evigt" i den.  


Nu får ni nöja er med dom,för nu blir det inga mer historier för idag.

Hoppas att ni gillade dom?Försöker alltid att leta upp Historier som är bra,

även sådana som jag själv gillar,är inte så förtjust i historier som är dåliga.


Nu blir till att fortsätta vidare med dagens sysslor,snart dags att börja med

middagen,magen börjar säga ifrån.Idag har jag simon hemma,han är i full fart

med att spela sitt Wii spel.Det gillar han verkligen.Till kvällen blir det lite Tv igen

och lite gott att äta igen.


Ngn som har funderat på mitt förslag som jag skrev om i går,gällande

lite bra och Roliga hälsningsfraser som jag kan skriva när jag börjar

inläggen på min Blogg?Vill gärna ha lite nytt att skriva när jag börjar

inläggen,lite trist att bara skriva Hej varje gång.Skriv gärna om ni har

ngt bra förslag,så skall jag fundera vidare.


Lägger ut Dagens Namnsdag också.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Ingeborg,Borghild.

Grattis till er!


Ha nu en riktigt bra Fortsättning på Lördagen alla som läser denna Bloggen.

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...Maria B.  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards