Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Maria Blicker - 11 maj 2011 08:52

Hej alla som studerar Min Blogg!

Hoppas att ni mår bra?Här är allt bara bra,vädret

är som det skall vara:Soligt.väldigt bra!

Skall snart bege mig ner mot Kinna igen.


Det är dags att fylla på Marcus Medicin igen.

Då är det ju bra om det är bra väder när jag

skall köra TGB,då vill man ju inte ha en massa

regn precis.Tror att jag skall klara mig åt bägge

hållen.Har kollat lite på vädret här på nätet och

det verkar bra i alla fall.


Nu tänkte jag lägga ut en liten "Dikt" som handlar om "Grubbel"

Därefter följer 2 st Limerickar,så håll till Godo:


           "Grubbel"

Det är så erbarmligt lite

en människa kan förstå

Man skulle ej grubbla och tänka

men tänker och grubblar ändå

och dagarna fogas till veckor,

veckorna fogas till år

Man skulle ej snärjas av grubbel

så hastigt som livet går.


Nu till mina 2 Limerickar,dom kommer här:

Den glada konditorn i Gränna

tillhör nog ngn ni inte vill känna

Han drar sina vitsar

allt medans hans kakor spritsar

Så till den milda grad att han plåtarna brukar bränna.


En fin liten dam i från Tolla

som en dag sin vighet skulle kolla

Hon gick ner i spagat

och utropa Kavat

"Hurra,jag kan stämpla en nolla"


Nu får ni nöja er med detta idag,blir inget mer på det området nu.

Skriver inte så mycket idag i och med att jag skall iväg här nu,så måste

strax bryta skrivandet,men skall i alla fall passa på att lägga ut Dagens

Namnsdag innan jag ger mig iväg.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Märta,Märit.

Grattis till er!


Nu passar jag på att önska er alla en forsatt bra Onsdag även ni

som jobbar.Vill ni läsa mer så får ni ta er till andra Bloggar.

Ha en bra dag...Maria B  



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards