Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Maria Blicker - 10 maj 2011 10:21

Hej alla som läser denna Bloggen!

Hoppas att ni har det bra?Här är allt bara bra.

Just nu när jag var och tittade på termometern,så

låg den på+29,4 grader,så absolut inte klaga,rena

sommmarvädret ute.Jätte skönt,riktigt härligt faktiskt.


Tänkte lägga ut lite Historier redan nu,om ngn vill läsa?Dom kommer här:


Lille Sven vaknar upp på sjukhuset efter en operation

och vill genast hem till mamma och pappa.

-Det går inte,min lilla gubbe.Du får allt vara här ett par

dagar först!

-Gubbe?Hur länge har jag sovit??  


Ebbe har fått nya fina byxor med fina press-

veck och mamma säger:

-Dom här byxorna är så fina så dom får du bara ha

när du går bort.

-Jasså,svarar Ebbe.Vad skall jag ha på mig

när jag ska gå hem då?  


Två Morötter var ute och flög.

Plötsligt sa den ena:

-Akta dig för helikoptern!!

-Vilken helikop-shop-shop-shop.  


Lille kalle kom inrusande till mamma och skrek:

mamma,mamma slaktaren håller på att dö!

-Vad säger du lilla Kalle?

-Joo,det är sant.Det fanns en lapp på dörren

där det stod:LEVER ENDAST I  DAG!  


Dagens sista för idag:

Den äldre damen till gråtande pojke:

-Hur gick det min lille vän?

-Jag slog mig på ändan

-Det heter inte ända,det heter bak

-Vart bor du då?

På andra baken av stan.  


Det var dom historierna för idag blir inga mer nu.

Nu blir det till att gå och fortsätta vidare med dagen här,

till kvällen är det dags för Körträning igen.Det är ju Tisdag idag.

Idag skall dom båda andra körerna komma också.Blir kul  

Skall ner och hämta simon på Fritids i eftermiddag också.


Nu önskar jag er bara en fortsatt bra Tisdag i det härliga vädret som är nu.

Skall bara lägga ut Dagens Namnsdag innan.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Esbjörn,Styrbjörn.

Grattis till er!


Nu skall jag i alla fall ge mig ut i solen.Ha en bra dag....Maria B  



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards