Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Maria Blicker - 16 maj 2011 10:03

Hej alla som läser denna Blogg!

Nu är simon iväg i skolan,kör alltid

upp honom på TGB på morgnarna nu

mer så kommer han till bussen fortare

än om han skall gå.  


Idag har jag Lennart hemma igen,skrev igår att

han skulle jobba idag,men blev lite ändrat här.

Han och Figo är uppe i skogen igen.


Just nu har vi en temperatur som visar+10,8 grader,och

vädret är lite sisådär tycker jag,ungefär som vädret har

varit dom sista dagarna.Ja,ni vet...Hörde på Tv-n imorse

att värmen skall komma tillbaka i slutet av veckan.Lät

väldigt bra,tycker jag.Gör mig ingenting.  


Nu över till Lite Limerickar om ni vill läsa.Dom kommer här:


En gammal man ifrån Prag

Blev så senil på äldre dar

Att när han en kändis såg

Han sa:"Dig kommer jag ihåg"

"Men vem i Herrans namn är jag?" 


En dvärg på en cirkus i skara

han tjusade åskådarns skara

han stäppa så käck

och sa han var tjeck

men så var han bara från Vara


En svampplockare ifrån Tofta

Hade en ljusblå lusekofta

Han kunde inte förstå,

Hur den kunde lukta så

Han som tvättade den så ofta


En gourmet på en mjölkbar i Kisa

En stuvning på lutfisk sågs spisa

var med smaken ej nöjd

och sa på sin höjd

Har den lutats mot tornet i Pisa.


Nu blir det inga mer Limerickar för idag.Hoppas ni gillade dom?

Tyckte själv att dom var lite roliga idag.I Eftermiddag blir att hämta

simon på Fritids igen,Han slutar 12:00 idag,hoppas att vädret är någor-

lunda då så att man kan ge sig ut och köra.


Nu blir strax till att gå och fortsätta vidare med dagen,vad den har att

erbjuda,men lägger ut Dagens Namnsdag innan jag loggar ut.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Ronald,Ronny.

Grattis till er!


Passar nu på att Önska alla som hittat hit en riktigt bra Fortsättning på

Måndagen,även er som jobbar.Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...Maria B  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards