Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Maria Blicker - 9 maj 2011 16:27

Hej alla Bloggläsare! 

Har inte skrivit på ett litet tag,har

ju fått ett nytt utseende på den nu.

Tycker själv att det har blivit bra,så

är rätt nöjd,måste jag säga.


Nu har jag ju ett foto på mig själv med,

också så har jag ju fått dit Dagens väder,

med,nu ser man lite vilket väder vi har här.

Kul,så nu är det bara att fortsätta igen.


Har faktiskt haft lite annat för mig också än Bloggen.

Var i Göteborg i Lördags med simon igen och handlade

lite vår och sommar-kläder,lär ju behövas nu när vi ÄNTLIGEN

har fått våran efterlängtade värme.Jag var även med simon

på Liseberg också,det är ju öppet nu.


Där var kul att gå,köppte även varsin mjukglass när vi gick där,

vädret var ju helt på rätt sida,soligt och riktigt härligt väder och fullt

av folk som vanligt,Så den dagen var bara lyckad måste jag säga.

Kul  att komma hemifrån lite med.


I går Söndag Var vi nere och hämtade Marcus,så han fick komma hem lite.

Det var verkligen kul,han var med oss först och gjorde lite ärenden i skene,

innan vi drog vidare mot Öxabäck igen.Det gick riktigt bra denna gången att ha

han hemma.Han var riktigt lugn.Det var bara frammåt eftermiddagen som han

började bli uppi varv igen,så då körde vi ner Marcus igen.


Nu till lite Limerickar som jag tänkte lägga ut om ngn vill läsa.Dom kommer här:


Det var en man i Murmansk

som lagade Pasta i bland

En dag blev han stum

det kom eld ur hans mun

ty ketchupen var Mexikansk


En ihärdig svampnörd i kolsva

om fynden drog en vals,va

Letade svamp under snö

kunde ej vänta på tö

Kan han aldrig ge sig till tåls,va


Det var en ung man ifrån kumla

som på bio en kväll hördes mumla

Publiken skrek"tyst"

fast han ej sa ett knyst

-Det var Filip,hans medhavda humla.


En man som vet "allt"om svampnamn

Får nästan allt annat kramp,han

Humor och språkfel

Blommor och spindel

Inget duger när han granskar under luppen och lampan


Det bodde en kvinna i Norsborg

som hade en riktigt fin svampkorg

hon fyllde den med blandad sopp

och alltihopa åt hon opp

nej...några fick även Britta Borg


Nu kommer en limerick som inte alls stämmer,

men skriver den ändå för den är rätt bra i alla fall,så

den kommer nu:


Här sitter jag trötter vid Skärmen

Gnider ansiktet mot tröjärmen

Känner liksom så

att jag borde gå

och krypa ner i den goa sängvärmen


Nu blir det inga mer Limerickar för idag.Gillade ni dom?Hoppas det.

Idag har jag haft simon hemma för han har haft problem med sitt ena

öga,så vi har varit nere på vårdcentralen där vi fick reda på att han har

en ögoninfektion,så nu har han fått droppar mot detta som vi hoppas skall

ta bort det här.


Idag kan vi inte klaga på vädret,det har ju varit helt underbart väder ute,

varmt och skönt,jag gillar detta vädret,får gärna fortsätta för min del.

Nu strax att avsluta,men skall innan jag loggar ut mig skriva in Dagens-

Namnsdag också.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Reidar,Reidun.

Grattis till alla er!


Nu dags att bryta och fortsätta vidare mot kvällen och det fina

sommarvädret som ännu är ute.Ha det så jätte bra allihop,

Ha det bra....Maria B.  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards