Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Maria Blicker - 15 maj 2011 15:12

Hejsan!

Idag får Inlägget bli lite sent.Kunde inte skriva

i förmidddags,blir ju så i bland,men nu skall jag

försöka klämma in ett tänkte jag.


Just nu blåser det rättså bra härutanför och är rättså

mörkt och mulet.Det till och med Regnar.(Uscha mig då)

Inte min smak precis.Jag gillar det inte,men får väl se det så

att jag är ju inomhus som tur är,så här slipper jag ju regnet.  


Idag är Lennart Ledig.Han och Figo har varit ute i våran skog idag

och grejat.Skönt när han är på hemma mark lite med.Behöver han

mellan varven när han jobbar.


Nu över till Lite Roliga Historier,så håll till Godo:

De två sniglarna hade hamnat på ryggen på en sköldpadda

som helt plötsligt börjar röra på sig.Den ena snigeln klamrar

sig fast och skriker till dena andra:

-HÅLL I DIG NU HELGE!NU BLIR DET ÅKA AV!  


-Var det lika varmt hos er i somras som det var hos oss?

-Ja,bönderna var tvugna att ge hönsen glass så dom inte

skulle lägga kokta ägg  


-Det är hemskt vad allt är dyrt nu för tiden.

-Ja,nu har solen gått upp också.  


-Vad kallar man Grävlingar i Norrland?

-Grytlappar.  


Prosten var på väg hem från ett kvällsbesök hos socknens

Äldste man då han fick syn på ett vinglande fyllo som försökte

hålla sig på fötter.

Syrligt sade prosten:

-Full igen?

Fyllot rykte till,fixerade blicken och brast sedan ut i ett enda stort flin

och sade:

-Jasså,prosten med?  


Det var dom för idag.Nu blir det inga mer på området för idag.Hoppas ni

gillade dom?

Idag skulle vi egentligen varit på lite 2-års Kalas nere i Kungsbacka Hos

Sara och per,men i och med att Lennart är hemma så får det bli en annan dag.

Har pratat lite med Sara på telefon idag,så  det fick bli så denna gången,det kommer

fler ggr.


Nu skall jag faktiskt säga er att nu skiner solen igen(Konstigt väder,ena stunden sol

och nästa regn.Konstigt Det har till och med minskat på blåsten.)

Nu skall simon till skolan här i morgon igen,Lennart iväg till Göteborg igen.

Helgen går ju jätte fort.


Nu blir snart till att gå och fortsätta vidare med Eftermiddagen,men ville bara

meddela lite,men skall givetvis lägga ut Dagens Namnsdag innan jag loggar ut.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Sofia,sonja.

Grattis till er!


Nu passar jag som vanligt på att önska er alla läsare en riktigt fortsatt

bra Eftermiddag/kväll på Söndagen.Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...Maria B   


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards