Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Maria Blicker - 20 maj 2011 10:44

Hej alla som Hittat Hit!

Mår ni bra?Hoppas det!

Här är allting bara bra.

Här skiner ÄNTLIGEN Solen igen.


I morse när jag skulle köra iväg simon på

Tgb-n så kvittrade fåglarna för fullt uppe vid

våran lösdrift.Det lät riktigt härligt.Nu när jag

skriver detta så kvittrar det igen,gillar fåglar som kvittrar

när det är fint väder ute.Vet inte varför?Det bara är så

känns ngt speciellt med det.


Nu är Simon i skolan.Han slutar tidigt idag.Det är ju fredag,dom

slutar alltid Tidigt på fredagar.(13:00)Så skönt att få hem honom

tidigt ngn dag på veckan också.Skrev inget igår,hade lite annat att

pyssla med då,men nu skriver jag igen...


Nu över till lite Limerickar som ni kan läsa också.Dom kommer här:


Det var en man ifrån Götet

som inte var helt bakom flötet

han sade sån tur

limerickar är kultur

säg annat-jag ger dig på nötet!


En man som heter Bo

tror på rim med "go"

kallas Bosse

säkert sosse

ska vi honom tro?


Det var en man i Råå

som saknade en tå

Han köpte en

utav en vän

som råkade ha två.


En vicepresident i det stora landet i väst

han som är under den som knappast vet mest

han ställde till förtret

och vakteln den smet

det är ju faan att skjuta värden som gäst.


Det var en misslyckad friare från pampas

närmare bestämt ifrån Terjärv och gårdsgruppen stampas

men hans lycka vände snabbt

när han skaffa en corvette

nu flickorna om sittplatserna tampas


En liten kille från trakten av Vasa

såg gamle faffa slås utav fasa

hörde då hans röst

vi fick trots allt en tröst

han fick på faffas prilla kalasa


En spansk konstnär ifrån Österbotten

sa brevduvor håller inte måtten

sjukdom och elände

utan dess ände

skicka hellre brev med snigelkotten


Dagens sista:

Säg mig nu mäster-Egil

med namnet som en spegel

blev rytmen rätt

på detta sätt

slipper jag bita på nagel.


Det var dom för idag.Nu blir det inga fler.Nu kan jag tala om för er att

här har vi just nu en temperatur som visar+21,4 grader.Ser skönt ut

innifrån,skall faktiskt ta och ge mig ut i detta vädret sedan,så man får lite

frisk luft,men innan det så ska vi ha lite i magen också,den säger ifrån nu.


Har ju glömt att nämna att Lennart är hemma med skogen idag också,men

han börjar köra i morgon igen,så det blir sista dagen denna veckan.Till kvällen

skall vi titta på Talang 2011 brukar titta på det på fredagar,lite kul att se det

programmet.Blir nog att vi äter ngt gott till också.


Nu tänker jag lägga ut Dagens Namnsdag innan jag loggar ut.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Karolina,Carola.

Grattis till alla er!


Nu passar jag som vanligt på att önska alla som läser denna Blogg

en Riktigt bra fortsättning på fredagen.

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...Maria B.  



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards