Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Maria Blicker - 30 maj 2011 10:39

 Hej ni som läser min Blogg!

Idag har vi Måndag igen.Här lyser

ÄNTLGIEN Solen igen,betydligt bättre väder

än vad gårdagens regnande var.(Usch och fy)

gillade det inte,men idag får vi inte klaga.


Idag kör Lennart igen,Simon i skolan Tänkte

låta simon få vara på fritids idag,idag blir ju

bra att hämta simon när det är så fint ute.

Nu har han inte många dagar kvar i skolan.


Han närmar sig sin skolavslutning och sitt sommar-

lov med stormsteg,det går fort nu.Igår var jag ju i

kyrkan och sjöng,ja,jag tog mig faktiskt ner trots

det tråkiga vädret,det fick gå att köra,var ju sista

för denna gången,men blir ju igen till hösten.


Det var riktigt kul igår när vi var så många,och tror att Martin

var nöjd med oss också,tyckte i alla fall själv att det gick bra

känndes så i alla fall.Vi sjöng 6 st låtar.Simon var också med

nere i kyrkan,han var jätte redig,gick riktigt bra med honom.


Nu över till lite Historier som ni kan få ta del av igen.Dom kommer här,

så håll till Godo:


 Kalle hade hört talas om krypväxter,så han försökte få fram vandrande

blommor genom att korsa pioner med skor.

-Hur gick det?

-Det blev skorpioner i stället.  


Hur gick det för Olles försök att odla orkideèr?

-illa.Han saknade på ork och ideér   


Någon hade såpat pianot så pianisten halkade och

försvann i tangentens riktning   


-Är inte din hund för stor för att vara en grythund?

-Nej,det är en karottweiler.  


Dagens sista:

-Jag hittar inte ett paket med grillpinnar

av bambu.

-Och jag undrar varför spaghettin jag kokar

aldrig blir mjuk?  


Nu blir det inga mer historier för idag,nu får ni nöja er med dom,

nu skall jag strax gå och fortsätta vidare med dagen,skall ringa lite

telefonsamtal  här strax,sedan dags för mat i magen igen.


Lägger ut Dagens Namnsdag ockå.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Vera,Veronica.

Grattis till alla er!


Nu passar jag på att önska alla en riktigt bra fortsättning på denna

Måndagen,även er som jobbar och ligger i.Ha det så jätte bra.

Ha en bra dag.Det skall jag ha.Ha det bra...Maria B.  









Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards