Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Maria Blicker - 2 maj 2011 08:19

He alla Bloggläsare!

Skrev inget inlägg igår på

1:a Maj.Skriver idag i stället.

I går var Lennart lite Ledig.


Behöver han vara i mellanåt,tycker jag.

Nu känns det allt att det blivit kyligt i luften

igen(Inget vidare,kunde väl fått ha det varma

och sköna vädret som var,men inte då?)


Nu till lite Historier,tycker jag.Dom kommer här:


-Vad du än gör så skaffa inte en hund.

Min fru blev gråhårig över en natt.

-Skällde hunden så mycket eller vad hände?

-Nej,den åt upp hennes peruk  


Telefonen ringde,hunden som var

ensam hemma,petade av luren

och skällde:

-Vov!

-Va...?undrade mannen i telefonen

-Vov!

Det blev tyst en stund,sen sa hunden:

-Viktor...olov...Viktor.  


En dag steg Rune in i bilen ute på gården

-Vänta,Vänta skrek frun.Jag skall bara samla ihop

ungarna så följer vi också med.

När de väl satt sig i bilen lade Rune in ettan och

körde in i garaget  


Läraren frågade jan vad man kallar en person

som stjäl:

-Jag vet inte,sa Jan.

-Men om jag sticker ner en hand i din ficka och tar en tia

Vad är jag då?

-Då är magistern en riktig trollkarl!  


Vid terminens början vill skolsköterskan ha reda på

vilka sjukdomar första klassarna har haft:

-Nå peter,har du haft röda hund?

-Nej,men jag har haft en Boxer.  


-Vet ni varför norrmännen misslyckas med

grillningen?

-Nej.

-Jo...smöret smälter och ärtorna ramlar igenom gallret  


Det var historierna för idag.Hoppas att ni gillar dom?Nu har simon kommit

till skolan och Lennart kör igen som vanligt,och jag sitter här och skriver på

Bloggen.Nu har jag faktiskt lite funderingar på att ändra färgen här på bloggen

och försöka få in Dagens väder här över Öxabäck,har sett på flera att dom har

vädret inlagt,tror inte det vore dumt att ha det.Vad tror ni om det?


Har funderat ett litet tag på det faktiskt,även en annan färg,har ju haft detta ett

tag ,så vore kul med ngt annat nu.Får väl se vad det blir?men kanske inte idag,kan

hända jag behöver ge mig iväg här under dagen igen,men ni lär ju märka när det blir.


Idag lyser solen igen skönt,ute visar Tempraturen just nu+7,3 grader.Känndes

i morse när jag körde upp simon till skolbussen att det var helt annat i luften.

Ingen värme,men värmen skall ju komma till helgen igen.Ser jag gärna framemot.

Tror att fler håller med?


Nä! Nu blir att avsluta,måste vidare med dagen,men förmedlar mer i morgon.

Önskar alla läsare en fortsatt bra Måndag.Ha det så jätte bra,

Ha det bra...Maria B  



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards