Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Maria Blicker - 23 maj 2011 11:26

Hej alla som studerar min Blogg!

Nu har vi Måndag igen och en ny vecka som

tar fart.Nya grejer att pyssla med,nya saker som skall

lösas överallt.


Just nu har vi både sol och blåsigt här.Blåste ju igår också,

kännde det när jag körde Tgb-n igår när jag och simon var

och hälsade på Marcus i Kinna,det tog tag i fordonet flera ggr

när jag körde,lite obehagligt i mellanåt,men det gick det ockå.

Inte ge sig.Det var riktigt kul att hälsa på honom.


Kommer faktiskt att se Marcus redan imorgon igen då skall vi till

Borås närmare bestämt till Habiliteringen där och prata lite så inte

alls säkert att jag hinner skriva ngt här på bloggen då,får se lite hur

morgondagen blir...men nu skall vi lösa denna dagen idag först.


Nu tänkte jag lägga ut lite roliga Historier igen som ni kan läsa,

så håll till Godo:


Det var en gång en  golfare och en präst som skulle ut och spela golf.

Det gick mycket bra för prästen och han träffade första hålet,

men det gick dåligare för golfaren.Då han missade sa han:

-Helvete jag missa!

De gick vidare till nästa hål.Prästen träffade igen,golfaren missade.

Då sa han:

-Helvete jag missa!prästen blev sur,vänder sig om och säger till golfaren:

-Om du inte slutar svära så kommer gud att straffa dig.De gick vidare till

nästa hål,men innan de hinner slå så kommer det en blixt från himmlen

och träffar prästen.Då hör man en dov röst från ovan:

-Helvete jag missa!  


-Jasså björnligan skall till Grönland?

-Ja,då får dom se upp för pol-isen.  


-Jag tror att min farfar är från stenåldern.

-Varför tror du det?

-Jo,farmor pratar alltid om hans "flintskalle"  


Nu till Dagens sista,den får ni tolka lite hur ni vill,jag gillar den

i alla fall,rolig är den.Nu kommer den:


Det var en gång två ben och två armar och ett huvud som skulle ställa

upp i en simtävling.När starten gick igång  så simmade benen och armarna

iväg men huvudet bara sjönk.Efter tävlingen frågade armarna huvudet varför

han ställer upp i en simtävling när han inte kan simma?Då sa huvudet:

-Jag hade lärt mig att simma med öronen men ngn satte på mig en badmössa.

Hahahaha   


Det var dom för denna dagen.Hoppas dom var roliga?Jag gillar historier,bara

när dom är bra.Dåliga är inget kul.Nu skall jag gå och fortsätta vidare med att

lösa resten utav dagen.Är ju så fint väder idag,men tror att vädret skulle var sämre

i morgon,eller har jag fel? Nu lägger jag ut dagens namnsdag innan jag loggar ut.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Desiderea,Desirée.

Grattsi till er!


Önskar alla Läsare en riktigt fin och Solig Måndag.

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...Maria B.  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards