Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Maria Blicker - 18 maj 2011 10:16

Hej alla som läser Min Blogg!

Idag verkar vädret vara betydligt bättre.

Här lyser solen just nu  Temperaturen

visade+18,5 grader nu när jag var och tittade.

Skönt när vi får tillbaka solen igen,tycker jag.


Vädret känndes nästan lite höstaktigt igår,tyckte jag

Ngn som håller med?Idag ser det bättre ut i alla fall.

Det är ju skönt att det går där åt,vi skall ju även få till-

baka den sköna värmen också,men det var inte i dag i alla

fall.


Skulle egentligen varit och tränat på kören igår,men jag stod över,

kännde inte alls för att åka ner när vädret var så kiligt,så jag höll

mig här i stället.


Nu är simon i skolan igen,och jag har Lennart hemma även  idag också.

Han håller på och röjer ute i våran skog.Var med han ute i går för att kolla

lite.Det blir riktigt bra.Blir bra skog till simon sedan den dagen han skall ta över,

Om han nu får det intresset vill säga?Får väl se vad som sker med simon i fram-

tiden?är Kul att följa han i alla fall.


Nu över till Lite Historier.Hittade lite Dåliga Historier,men jag kan inte påstå

att dom är så särskilt dåliga.Ni får bedömma själva,är flera stycken idag,så

bäst att sätta fart med dom,nu kommer dom i alla fall:


Din Kaktus ser vissen ut?

-Ja,jag bad den att inte sticka upp!  


Varför fick inte björnen komma in?

-Han hade glömt sitt id(e)kort!  


Snickaren var bra som målvakt!

-Ja,han spikade igen ordentligt!  


Snickaren blev riktigt arg på olsson!

-Ja,han fick sig en ordentlig avhyvling!  


Lejonet håller sig tyst!

-Ja,han tiger!  


När gjordes de första klockorna?

-Det var på urtiden!  


-Jag hörde att det var en explosion hos

bagaren.

-Ja,han gjorde sprängdeg!  


Vad kallas den nya telefonledningen?

-Ringlinjen!  


Var är volvos nya hjultekniker?

-Jag vet inte,han har väl däckat i något hörn.  


Jag hörde att fiskaren hade kört vilse.

-ja,han kom in på någon avkrok.  


Vad heter Rysska nattflyget? 

-Sov-jet!  


Vad heter Rysska Dag-flyget?

-Sov-Njet!  


Vilket flygbolag hittar sämst?

-Luft-Chansa!  


Nu blir det inga fler för idag.Blir snart att gå och fortsätta vidare med dagen här.

Hoppas på att simon skall kunna vara på fritids idag,så han får ta vara på sina dagar

som han har där.Lägger ut Dagens Namnsdag också.Den kommer här:


Dagens Namnsdag är:Erik.

Grattis till alla er!


Nu passar jag som vanligt på att Önska alla läsare en Fortsatt bra Onsdag,

även er som skall eller er som redan jobbar,en riktigt bra dag.

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...Maria B.  




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards