Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Maria Blicker - 21 maj 2011 10:27

Hej alla som Hittat Hit!

Eller kanske skall säga God-

Förmiddag i stället,vet inte vad

som passar bäst?Vad tycker ni?

Välj själva.Nu har jag i alla fall

varit lite artig.Kanske var på sin plats.


I dag har Lennart gett sig i väg till Göteborg igen,

nu behövs lite i andra ändan också,inte bara att han är

hemma,men visst är det skönt när han är hemma,han har

ju i alla fall fått röra på sig ordentligt.Det skadar inte honom.


Nu lyser solen här igen,men tycker att den försvinner lika fort som den kommer.

Läste på text tv-n där stod soligt med lätt molnighet.Ja,ja får väl se under dagen om det kan stämma om det är rätt eller fel?


I morgon Söndag har jag lite funderingar på att åka och hälsa på Marcus nere i

kinna känns som att det skulle vara på sin plats nu,var ju ett tag sedan jag såg honom nu,skall ringa här under dagen och kolla med Personalen om det går?

Tänkte plocka med simon ner också,blir nog Marcus glad och få se simon lite också?

Är det bara väder så att jag kan köra så åker jag gärna ner till Honom.


Nu över till ngt helt annat.Nu tänkte jag lägga ut en Text som jag har hittat på

en Blogg här på bloggplatsen,den är rättså lång,men hoppas ni orkar läsa den.

Den kommer här:


En f.d busschaufför stod inför S:t per.

En biskop,svartklädd,som sig bör,stod

också tankfull där.En timma gick.De väntade,

busschauffören rös.Han hade aldrig trott på Gud,

nu var han nervös.


Men biskopen var lugn och stolt och tyckte på ngt vis att

yrket borde garantera saligt paradis.Hans kunskaper om

skrifterna var känd i varje stad.Nu stod han inför evigheten ,

säker,nöjd och glad.


Då uppenbarade sig per i himmelsk hög gestalt

vår busschaufför han tänkte:"jag har förlorat allt"

"jag brydde aldrig tankarna med evighet och död

och aldrig kände jag behov av kyrkans råd och stöd.


Till biskopen sa S:t per:"Din lott blir het och svår!

Du skall en trappa ner och skyffla kol i tusen år!

Men busschauffören får ett rum med paradis-adress

så långt som möjligt ifrån tidtabellers hets och stress.


Det måste skett förväxling här sa biskopen helt lungt.

"Nej inte alls",sa S:t per.Ditt arbete blir tungt"

Du mässade tills kyrkofolket tröttnade och sov

och ingen i församlingen gick ut och sjöng Guds lov.


Men busschauffören körde så att folket bad till Gud.

Med iver slog de sedan upp både psalm och Herrens Bud.

Vid spakarna i busstrafik var föraren ej stor,

så vår betydelse är ofta inte det vi tror...


Jag har själv skrivit den...

Många kramar och ljus

från Glittertind.


Glittertind.



Det blir bara den idag i och med att den var rätt lång,tyckte denna texten var

väldigt bra när jag först läste den.Vad tycker ni?Bedöm själva.Jag gillar i alla fall

Texten.Nu blir det till att gå och fortsätta vidare med dagen vad den har att erbjuda

får se lite vad det blir?nu väntar lite middag först i alla fall,sedan får vi se?


Tänkte lägga ut Dagens Namnsdag också innan jag loggar ut här.Det kommer nu:


Dagens Namnsdag är:Konstantin,conny.

Så vi säger Grattis till er!


Passar nu på som jag brukar göra innan jag loggar ut att jag önskar alla som

läser Min Blogg en riktigt fortsatt bra Lördag oavsett vad ni har på programmet.

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag.Ha det bra...Maria B  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards